اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار سامانه دفاع هوایی متحرک رژیم صهیونیستی در مرز مصر

خبرگزاری فارس: به دنبال درگیر‌ی‌های اخیر در ناحیه مرزی مصر و اراضی اشغالی، قرار است رژیم صهیونیستی در مرز مصر سامانه دفاع هوایی متحرک نصب کند.

استقرار سامانه دفاع هوایی متحرک رژیم صهیونیستی در مرز مصر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، اسرائیل قرار است به منظور جلوگیری از اصابت راکت‌هایی که از شعاع 70 متری پرتاب می‌شوند، در مرزهای اراضی اشغالی با مصر، سامانه «گنبد آهنین» نصب کند. هزینه هر کدام از این سامانه‌های رهگیر بین 50 تا 100 هزار دلار است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفته است:‌ این سامانه‌ها در گذشته برای ردیابی راکت‌هایی استفاده می‌شد که فلسطینی‌ها از نوار غزه پرتاب می‌کردند اما این بار در «ایلات» شهری در نزدیکی مرز مصر قرار می‌گیرند و شامل سکوهای پرتاب متحرک هستند.

در این گزارش آمده: روابط اسرائیل و مصر از زمان سقوط حسنی مبارک تاکنون دچار تنش شده، از آن پس تعداد حملات مرزی افزایش یافته است. اسرائیل، مصر را به خاطر اصابت چند راکت به شهر مرزی ایلات مقصر می‌داند اما قاهره این اتهامات را رد می‌کند.

از سوی دیگر، پیروزی ماه گذشته اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر نگرانی‌هایی در اسرائیل درباره لغو معاهده صلح 1979 به وجود آورده است. پیمان صلح کمپ دیوید اسرائیل با مصر که به دهه‌ها خصومت پایان داد، یکی از بنیان‌های امنیتی اسرائیل به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول