اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اطمینان از رعایت اصول ایمنی

مجتمع‌های مسکونی هر سال تقاضای کارشناسی ایمنی کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: مجتمع‌های مسکونی باید هر سال از این سازمان تقاضای کارشناسی ایمنی کنند.

مجتمع‌های مسکونی هر سال تقاضای کارشناسی ایمنی کنند

رامین طالبی امروز در حاشیه نخستین سمینار آموزشی ایمنی و صنعت که به همت این سازمان با حضور صنعتگران و داوطلبان حوزه ایمنی، امداد و نجات برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز هدف از این برنامه را پرداختن به حوزه امنیت در جامعه تولیدی دانست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بازشناسی آسیب‌ها و خطرات احتمالی در صنایع و کارگاه‌ها را از دیگر اهداف این سمینار دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت جامعه ما با توجه به شرایط خاص صنعتی و بحران‌هایی که بر جامعه تحمیل شده است، اقتضا می‌کرد تا به منظور افزایش ضرایب امنیت و ریشه‌یابی عیوب و نواقص احتمالی در حوزه ایمنی صنایع، اقدام به برگزاری چنین سمیناری کنیم.

وی افزود: در راستای مقوله ایمن‌سازی محیط‌های تولیدی و ارتقای سطح امنیت این‌گونه مراکز، ضرورت بازنگری و ریشه‌یابی عمیق و دقیق از حوزه‌های ذی‌ربط را اقتضا می‌کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: همگی ما شعار نخست ایمنی بعد کار را در مدخل ورودی محیط‌های تولیدی و کارگاهی خود می‌بینیم، اما پس از ورود به آن محیط و ارزیابی شرایط ایمن یا ناایمن به وضوح به این نتیجه می‌رسیم که حداقل‌ها نیز رعایت نشده و محیط‌های صنعتی ما گاهی فاقد حداقل تجهیزات و محیط‌های ایمن هستند.

طالبی گفت: امروز برای دفاع از جامعه کارگری باید با جدیت بیشتری نسبت به مقوله امنیت در حوزه‌های صنعتی و صنفی وارد شویم تا شرایط عمومی کار و استمرار حرکت چرخ‌های تولید به حرکت زاینده خود ادامه دهد.

وی این‌گونه نشست‌ها را موجب ارتقای سطح ایمنی و امنیت جامعه و صیانت از جامعه کارگری دانست و افزود: درحوزه‌های مسکونی نیز این مقوله از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش کردیم تا با افزایش سطح فرهنگ عمومی و ارتقای دانش مردمی زمینه پیشگیری را در مجتمع‌های مسکونی و سکونتگاه‌ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در مورد نظارت بر ایمنی مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر شیراز گفت: سازمان آتش‌نشانی در حوزه شهر شیراز مسئولیت دارد و مجتمع مسکن مهر در لپویی با نظارت شهرداری زرقان و در صدرا با نظارت شهرداری شهر صدراست و در حوزه شهر شیراز نیست.

طالبی همچنین از هیئت امنای مجتمع‌های مسکونی خواست برای پیشگیری از هرگونه اتفاق غیرمنتظره و ناگوار، سالی یک بار تقاضای کارشناسی و اعلام نظر نسبت به موارد و تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها ارائه دهند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول