اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عضو حزب عدالت و آزادی:

حزب عدالت و آزادی مصر انحلال پارلمان را قبول ندارد

خبرگزاری فارس: عضو ارشد حزب عدالت و آزادی مصر تاکید کرد که دستور شورای نظامی برای انحلال پارلمان تنها برای تعدادی از کرسی‌ها اجرایی است نه تمام پارلمان و افزود: حزب عدالت و آزادی انحلال پارلمان را قبول ندارد.

حزب عدالت و آزادی مصر انحلال پارلمان را قبول ندارد

به گزارش مانیتورینگ فارس، "حلمی الجزار" عضو ارشد حزب عدالت و آزادی شاخه سیاسی اخوان المسلمون مصر و نماینده پارلمان این کشور در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این حزب به انحلال پارلمان توسط شورای نظامی اعتقادی ندارد.

وی تاکید کرده که دستور صادر شده از سوی شورای نظامی برای کرسی‌های خاصی در پارلمان است نه تمام پارلمان و دیگر کرسی‌ها را در برنمی‌گیرد.

حلمی الجزار با اشاره به اینکه حزب وی تصمیم شورای نظامی برای انحلال پارلمان را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد که حقوقدان‌ها موضع حزب عدالت و آزادی را تائید کرده‌اند و حزب عدالت و آزادی انحلال پارلمان را قبول ندارد.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که اختلافات بین پارلمان، شورای نظامی، ریاست جمهوری و دادگاه عالی قانون اساسی مصر همچنان درباره دستور انحلال پارلمان ادامه دارد.

شورای نظامی از یک‌ماه قبل به بهانه اینکه برخی نمایندگان پارلمان تخلفاتی داشته‌اند، پارلمان مصر را منحل کرد اما چند روز قبل محمد مرسی رئیس جمهور مصر این حکم را لغو کرد و دیروز پارلمان پس از 25 روز دوباره تشکیل جلسه داد.

این درشرایطی است که دادگاه قانون اساسی در حمایت از تصمیم شورای نظامی وارد شده و تاکید دارد که پارلمان باید منحل شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول