اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان‌رضوی:

هدف در جشنواره خوارزمی تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر است

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره خوارزمی خراسان‌رضوی گفت: هدف بلندمدتی که ما برای جشنواره خوارزمی تعریف کرده‌ایم تربیت دانش‌آموزانی با روحیه پژوهشگرانه است.

هدف در جشنواره خوارزمی تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر است

محمد جوازی ظهر امروز در حاشیه مراسم داوری جشنواره جوان خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ملاک اصلی در داوری خلاقیت و نوآوری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره اهداف دیگری نیز دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دیگر این جشنواره کشف استعدادها در زمینه‌های مختلف است.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به نحوه داوری در این جشنواره خاطرنشان کرد: در این جشنواره طرح‌هایی برگزیده می‌شنود که علاوه بر خلاقیت داخل طرح کاربرد نیز داشته ‌باشند.

جوازی با بیان اینکه جشنواره جوان خوارزمی در مقطع متوسطه برگزار می‌شود، ادامه داد: در مقطع راهنمایی جشنواره نوجوان خوارزمی و در مقطع ابتدایی جشنواره‌ای با همین سبک به نام جابر بن ‌حیان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان‌رضوی به قدمت این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره 25 سال است که برگزار می‌شود و امسال سال 26 برگزاری آن است.

جوازی ادامه داد: این جشنواره در 16 گروه از رشته‌های مهندسی و فنی، علوم پایه و علوم اجتماعی و انسانی و هم‌چنین نانو تکنولوژی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نحوه انجام جشنواره اظهار داشت: ما در اول کار طرح‌های دانش‌آموزی را جمع‌آوری می‌کنیم و در این مرحله یک داوری غیر حضوری داریم.

جوازی ادامه داد: در مرحله بعدی طرح‌های منتخب را اعلام می‌کنند و بعد به ستاد جشنواره در تهران ارسال می‌کنند و بعد از آن در اوایل مردادماه امسال از یک سری از ارائه دهنده طرح‌ها و هم‌زمان از یک سری از داوران برای دفاع در مورد دلایل انتخاب طرح دعوت به عمل می‌آید.

وی در این راستا افزود: در نیمه مردادماه امسال اعلام می‌کنند که ارائه ‌دهنده چه طرح‌هایی برای دفاع آخر باید در هفته دوم شهریورماه امسال به تهران بروند.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به دوره طی شده در این بازه توسط دانش‌آموزان اظهار کرد: در نیمه شهریورماه سال جاری دفاع نهایی انجام می‌شود و از طرح‌های برگزیده شده در هفته پژوهش در آذرماه تقدیر می‌شود.

جوازی در ادامه با بیان اینکه منتخبان این جشنواره نهایتاً علاوه بر جایزه نقدی و لوح تقدیر از تسهیلاتی نیز بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد به عضویت بنیاد نخبگان کشور درمی‌آیند.

وی در این راستا افزود: علاوه بر استفاده از تسهیلات بنیاد نخبگان از تسهیلات ورود به دانشگاه به صورتی که در برخی از دانشگاه‌ها بدون دادن کنکور و در برخی از دانشگاه‌ها با اعمال سهمیه در رتبه پذیرش می‌شوند و برای پسران نیز تسهیلاتی مانند حذف سربازی برای پرداختن به امور پژوهشی دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول