اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

برگزاری مراسم اهدای نخستین جایزه ملی ادبی شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مراسم اهدای نخستین جایزه ملی ادبی شیراز فردا برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اهدای نخستین جایزه ملی ادبی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم برگزاری نخستین جایزه ادبی شیراز از جمله مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به این استان بوده که در این راستا فراخوان ارسال از مهرماه سال گذشته داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه جایزه ملی ادبی شیراز خبر داد و گفت: دبیرخانه جایزه ملی ادبی شیراز با چهار موضوع شعر کلاسیک، شعر نو، کودک و نوجوان و پژوهش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 290 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: هشت نفر به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این جایزه انتخاب شدند که از میان تمام آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره 290 اثر را برای حضور در مرحله دوم  جایزه انتخاب کردند.

به گفته عالیشوندی، بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه این جایزه از استان‌های فارس، تهران، قم و چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای شخصیت دادن بیشتر به این جایزه ارائه می‌شود و این جشنواره دو‌سالانه باید به صورت گسترده‌ای برگزار شود که در این میان در تلاش هستیم برای دو سال آینده این جایزه را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بخش‌های مختلفی به این جایزه اضافه می‌شود که در این میان بخشی مربوط به حافظ، سعدی و بزرگان استان فارس به دو‌سالانه بعدی اضافه می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر انجمن مفاخر استان فارس گفت: توجه به مفاخر استان فارس باید در اولویت قرار داده شود که در این راستا باید تلاش کنیم که هر چه سریع‌تر انجمن مفاخر فارس راه‌اندازی شود.  ‌

عالیشوندی همچنین از اضافه شدن حافظ و سعدی به جایزه ادبی شیراز خبر داد و افزود: بخش‌های دیگری از جمله حافظ و سعدی به دوره‌های بعدی جایزه ادبی شیراز اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول