اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورای عالی نظامی مصر با تصمیم مرسی مخالفت کرد

خبرگزاری فارس: شورای عالی نظامی مصر با تصمیم محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور برای از سرگیری فعالیت مجلس الشعب مصر مخالفت کرد.

شورای عالی نظامی مصر با تصمیم مرسی مخالفت کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، شورای عالی نظامی مصر با صدور بیانیه‌ای با تصمیم محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور در لغو انحلال مجلس الشعب و از سرگیری فعالیت‌های این مجلس مخالفت کرد.

در بیانیه شورای عالی نظامی مصر آمده است: در راستای تحولات اخیر صحنه داخلی مصر این شورای عالی تاکید می‌کند که از زمان برعهده گرفتن مسئولیت امور کشور همواره از اراده مردمی حمایت کرده و هیچ اقدام اضطراری یا فوق العاده‌ای را بر کشور تحمیل نکرده است.

نظامیان مصری در بیانیه خود گفته‌اند که شورای عالی نظامی مصر برای حفظ جایگاه مصر و احترام به ملت این کشور بر حاکمیت قانون و قانون اساسی تاکید می‌کند.

این بیانیه افزود: تصمیم این شورا مبنی بر انحلال پارلمان، دستوری اجرایی و بر اساس رای دادگاه عالی قانون اساسی مصر مبنی بر انحلال پارلمان بوده است.

همچنین این بیانیه اظهار کرده است که متمم قانون اساسی مصوب 17 ژوئن 2012 بر اساس شرایط جاری کشور، اختیارات نهادهای مختلف دولت و شورای عالی نظامی را تا زمان تصویب قانون اساسی جدید مصر مشخص کرده است.

در این بیانیه آمده است که این شورا به شدت اخبار منتشره مبنی بر زد و بندهای این شورا را به شدت رد و تکذیب و تاکید می‌کند،‌ این شایعات خطری برای اصول ثابت ملی مصر است.

شورای عالی نظامی مصر در بیانیه خود مدعی شده به ملت این کشور وفادار است و از قانون اساسی و قانون به سود ملت دفاع می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول