اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل: تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی متوقف نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که تلاش‌های آشتی همچنان ادامه دارد و تماس‌ها برای برگزاری دیدار وی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان است.

مشعل: تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی متوقف نشده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "خالد مشعل" در دیدار با جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطینی و اردن در محل اقامت خود در امان گفت: دخالت‌های خارجی و موانع داخلی باعث کندی برخی‌ها، وجود تردیدها و ترس‌های برخی دیگر به اضافه سرکشی حزبی در برخی مواقع مانع پیشرفت در تلاش‌های آشتی شده است.

وی افزود که حماس انعطاف زیادی در قضیه آشتی نشان داده و امتیازات زیادی ارائه کرده است و تلاش‌ها برای رفع موانع بر سر راه تحقق آشتی همچنان ادامه دارد.

مشعل هچنین گفت که اردن نیز تلاش‌های زیادی برای تحقق آشتی انجام داده و حماس نیز از ایفای نقش اردن در کنار مصر استقبال می‌کند اما مصر به دلیل سابقه تاریخی ناظر بر آشتی است و ما در کنار مصر از ایفای نقش اردن و یا هر کشور عربی دیگر که به تحقق آشتی ملی فلسطین منجر شود، استقبال می‌کنیم.

مشعل همچنین اظهار داشت که ما منتظر برادران مصر هستیم تا اوضاع مصر سروسامان یافته و برای ازسرگیری تلاش‌ها در جهت نظارت بر پرونده آشتی آمادگی پیدا کنند و مصر ممکن نیست که در کنار فلسطین نبوده و محاصره غزه را رفع نکند.

وی همچنین گفت که برنامه‌هایی برای سفر هیئت حماس به ریاست وی به مصر به منظور عرض تبریک به "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر تدارک دیده شده اما در مورد جزئیات و زمان این سفر هنوز گفت‌وگویی بعمل نیامده است.

این در حالی است که "موسی ابومرزوق" در اظهاراتی گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای دیدار بین مشعل با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان به منظور پیشبرد آشتی وجود ندارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول