اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: فتح آشتی ملی را به تعطیلی کشانده است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حماس تاکید کرد که جنبش فتح به دلیل آنکه آشتی ملی به نفع منافع شخصی این جنبش نیست به این مسئله توجهی ندارد.

حماس: فتح آشتی ملی را به تعطیلی کشانده است

به گزارش فارس، "اسماعیل رضوان" در اظهاراتی به روزنامه "الرساله" گفت که جنبش فتح آشتی ملی فلسطینیان را به تعطیلی کشانده است.

وی افزود: روزهای آینده شاهد توضیحاتی درباره دیدار‌های متوقف شده آشتی خواهد بود و تاخیر در دیدارهای آشتی نیز به دلیل سرگرم شدن طرف مصری به انتخابات بود.

وی پیش‌بینی کرد که به زودی دیدارهایی به منظور بررسی تشکیل دولت آینده فلسطین به ریاست "محمود عباس" برگزار شود.

رضوان تصریح کرد که توافق بر سر تبادل اسامی نامزدهای دو جنبش برای تصدی مناسب وزارتی حاصل شده است تا این اسامی در نشست آینده مورد بررسی قرار گیرند.

این رهبر حماس بر تمایل این جنبش برای تحقق آشتی ملی و احیای وحدت ملی فلسطینیان بر اساس شراکت و پایبندی به توافق گروه‌ها تاکید کرد.

این در حالی است که "عزام الاحمد" عضو فتح و رئیس هیئت مذاکرات این جنبش با حماس هفته پیش گفت که "محمود عباس" و "خالد مشعل" ماه آینده در قاهره به منظور تکمیل گفت‌وگوهای آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین، دیدار می‌کنند.

وی افزود: ما منتظر هستیم تا برادران مصری پس از تحویل منصب ریاست جمهوری"محمد مرسی" زمان دیدار مشعل و عباس را تعیین کنند و رهبران مصری نیز ایفای نقش خود در خصوص آشتی فلسطینیان را به دست گیرند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول