اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست دادگاه قانون اساسی مصر درباره تصمیم مرسی در لغو انحلال پارلمان

خبرگزاری فارس: دادگاه عالی قانون اساسی مصر اعلام کرد که امروز نشست فوق العاده‌ای را برگزار می‌کند و طی آن به بحث و رایزنی در تصمیم شب گذشته محمد مرسی در نقض حکم انحلال پارلمان می‌پردازد.

نشست دادگاه قانون اساسی مصر درباره تصمیم مرسی در لغو انحلال پارلمان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، دادگاه عالی قانون اساسی مصر به ریاست قاضی "ماهر البحیری"، ریاست این دادگاه نشست فوق العاده‌ای را برگزار خواهد کرد.

"ماهر السامی"، نایب رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر اعلام کرد که نشست فوق العاده‌ این دادگاه برای بحث و رایزنی در تصمیم شب گذشته محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری منتخب مصر در نقض حکم صادر شده توسط دادگاه عالی قانون اساسی این کشور مبنی بر انحلال پارلمان الشعب مصر صورت می‌گیرد.

یک منبع قضایی مصری در این ارتباط گفت که دادگاه عالی قانون اساسی قرار است در نشست امروز خود درباره دستور صادره توسط مرسی تصمیم گیری کند و تمام گزینه‌ها در این ارتباط جهت رد تصمیم مرسی مطرح است.

وی افزود: از جمله گزینه‌های مطرح توقف موقت ادامه کار دادگاه قانون اساسی یا صدور بیانیه‌ای در رد تصمیم مرسی یا تاکید بر اجرای حکم سابق در انحلال مجلس الشعب است.

دو هفته مانده به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر دادگاه عالی قانون اساسی مصر حکم به انحلال مجلس پارلمان الشعب این کشور داد تا اختیار قانونگذاری به شورای عالی نظامی مصر داده شود.

روز گذشته محمد مرسی در تصمیمی دستور به ادامه کار و فعالیت مجلس الشعب مصر داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول