اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه سوئیسی:

مرسی دشواری‌های زیادی برای تحقق اهداف انقلاب مصر پیش‌رو دارد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه سوئیسی با اشاره به نقش شورای نظامی در عرصه سیاسی مصر نوشت که رئیس‌جمهور منتخب این کشور مسیر دشواری برای تحقق اهداف انقلاب پیش رو دارد.

مرسی دشواری‌های زیادی برای تحقق اهداف انقلاب مصر پیش‌رو دارد

به گزارش فارس به نقل از "نویه زوریخه تسایتونگ"، در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر هر روز بسیاری از مردم این کشور تجمع می کنند و خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند؛ شغل، آزادی انقلابیون دستگیر شده، دستمزدهای بیشتر و شرایط کاری بهتر، مجازات نیروهای پلیس و امنیتی که به انقلابیون شلیک کرده‌اند از جمله این موارد است. در چنین شرایطی این پرسش مطرح است که آیا  "محمد مرسی" رئیس جمهور جدید مصر ا امکان پاسخگویی به نیازهای مردم کشورش دارد؟

در این گزارش آمده است که شورای نظامی از زمان سقوط  "حسنی مبارک" رئیس‌جمهور مخلوع مصر بر این کشور حکومت می‌کند. این شورا قبل از انتخاب رئیس جمهور جدید ، پارلمان این کشور که اکثریت آن را اسلامگرایان تشکیل می‌دادند و قدرت سیاسی مرسی را تضمین می‌کردند منحل کرد و به این ترتیب مسئولیت قانونگذاری بار دیگر به دست ژنرالها افتاد و آنها هر گونه امکان اعمال نفوذ رئیس جمهور بر ارتش را  در اختیار گرفتند.

بر اساس این گزارش، بزرگترین انتظار مردمی که از مرسی می‌رود، مسایل اقتصادی است. مصریها که حدود 40 درصد آنها با درآمد کمتر از 2 دلار در روز زندگی می‌کنند کار و دستمزد بیشتر از دولت جدید می خواهند تا بتوانند از این راه خانواده خود را تامین کنند.همچنین بسیاری از مردم مصر از مرسی انتظار دارند که کابینه ای از افراد متخصص و کارآمد تشکیل دهد که اصلاحات را در پیش گیرد و جان دوباره‌ای به اقتصاد کشورشان ببخشد.

 نویه‌زوریخه نوشت که بودجه‌ای که شورای نظامی در اول جولای برای سال 2012 و 2013 در نظر گرفته است به اعتقاد کارشناسان امکان کمی را به رئیس جمهور برای در پیش گرفتن اصلاحات داده است. به طوری که یکی از نمایندگان اخوان المسلمون اعتقاد دارد که شورای نظامی با اختصاص این بودجه، زمینه لازم برای شکست دولت مرسی را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول