اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کنارک:

مسئولان ساز و کارهای مناسب تولیدات شیلاتی را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر کنارک گفت: مسئولان سیستان‌وبلوچستان ساز و کارهای مناسب را برای تسهیل استحصال و تولیدات شیلاتی فراهم کنند.

مسئولان ساز و کارهای مناسب تولیدات شیلاتی را فراهم کنند

قاسم میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنارک اظهار داشت: شغل تمامی ساحل‌نشینان استان سیستان‌وبلوچستان صید و صیادی بوده و تنها منابع درآمد و معاش مردم و ظرفیت ایجاد اشتغال مردم این نواحی متکی به صید و صیادی است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی کنارک با داشتن کارخانه تولید، کنسرو تن ماهیان و صنایع وابسته بزرگترین شهرک صنعتی استان است گفت: ممنوعیت صید، عدم اشتغال هزاران نفر از صیادان و کارگران صنایع شیلاتی منجر شده و اسباب دغدغه مسئولان را فراهم کرده که این سیاست و نبود برنامه‌ریزی مناسب به اقتصاد منطقه صدمه وارد کرده است.

رئیس شورای شهر کنارک ادامه داد: جای حیرت و تعجب است که در فصل مونسون که فصل شکار میش ماهی و تن ماهیان است و از صید این آبزیان تمامی استان‌ها بهره‌مند می‌شوند صیادان منطقه در حسرت مجوز و یا تامین سوخت هستند.

وی افزود: طی سالیان اخیر در فصل مونسون تمامی شناورهای صیادی اعم از قایق‌ها و لنج‌ها با توجه به شرایط در آب‌های نزدیک و خلیج فارس به صید و صیادی اشتغال داشتند اما اکنون از اردیبهشت ماه تا اوایل شهریور هیچ‌گونه مجوزی برای صید و صیادی به شناورهای کلاس لنج و برودتی صادر نمی‌شود.

رئیس شورای شهر کنارک بیان کرد: قانون منع صید در مونسون صرفا در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان مشمول این موضوع نیست و حتی صیادان استان‌های هم‌جوار با تمام شدت و خدمت در صیدگاه‌های استان به امر صید اشتغال دارند.

وی افزود: متولیان صید و صیادی در رفع تنگناهای صیادان حاضر به همراهی جامعه صیادی نیستند لذا انتظار به حقی است که مسئولان استان و شهرستان‌های جنوب اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول