اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون مرکز مطالعات خاورمیانه مصر تاکید کرد

تلاش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای جلوگیری از احیای روابط دیپلماتیک ایران و مصر

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مطالعات خاورمیانه مصر تاکید کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس درحال فشار آوردن به قاهره برای جلوگیری از احیای روابط دیپلماتیک ایران و مصر هستند.

تلاش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای جلوگیری از احیای روابط دیپلماتیک ایران و مصر

به گزارش مانیتورینگ فارس، "محمد مجاهد الزیات" معاون مرکز مطالعات خاورمیانه در قاهره ابراز داشت که هدف اصلی سفر مرسی به ایران حضور در اجلاس عدم تعهد نیست بلکه از سرگیری روابط ایران و مصر هدف این دیدار است.

محمد مجاهد الزیات در مصاحبه با الجزیره درباره گفت وگوی تلفنی محمود احمدی نژاد با محمد مرسی روسای جمهور ایران و مصر اظهار داشت: گفت‌وگو درباره شرایط بازسازی روابط دوجانبه هدف رایزنی‌ها در ایران خواهد بود.

معاون مرکز مطالعات خاورمیانه در پاسخ به سوال مجری شبکه الجزیره درباره اینکه آیا روابط تهران-قاهره در شرایط کنونی در سوریه قابل بهبودی است، ابراز داشت: من باور دارم که فشارها بر دولت مصر برای ایجاد رابطه دیپلمایتک با ایران وجود دارد.

وی با اشاره به فشار دولت‌های حاشیه خلیج فارس درباره رابطه تهران و قاهره، اظهار داشت که هم اکنون دفتر حافظ منافع مصر مانند یک سفارت در حال ایفای نقش در ایران است.

محمد مجاهد الزیات در ادامه ابراز داشت که رابطه ایران و مصر تنها در مورد سوریه دچار اختلاف نیست و مسئله کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مطرح است.

وی تاکید کرد که رابطه مصر با کشورهای حاشیه خلیج فارس از رابطه با ایران برای قاهره دارای اهمیت بیشتری است.

معاون مرکز مطالعات خاورمیانه قاهره تاکید کرد که محمد مرسی با موضع ایران در قابل تحولات سوریه متفاوت است.

دفتر رییس جمهور روز گذشته از تسلیم دعوت نامه حضور مرسی در اجلاس غیر متعهدها از سوی وزیر امورخارجه یا یکی از معاونین رییس جمهور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول