اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مدیر مطالعات منطقه‌ای موسسه خاورمیانه:

آمریکا خود را برای روابط خوب ایران و مصر آماده کند

خبرگزاری فارس: محمد المنشاوی، مدیر بخش مطالعات منطقه‌ای موسسه خاورمیانه می‌گوید که آمریکا بهتر است خود را برای روابط خوب ایران و مصر آماده کند.

آمریکا خود را برای روابط خوب ایران و مصر آماده کند

به گزارش فارس به نقل از "تاک رادیو نیوز"، المنشاوی با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا در مصر و گسترش احساسات ضدآمریکایی در مصر، گفته است: "متاسفانه بهتر است آمریکا خفه شود."

وی همچنین هشدار داد که ایالات متحده باید خود را برای بهبود روابط مصر و ایران آماده کند و گفت: "هرچند که این امر برای منافع ملی آمریکا خوش‌آیند نخواهد بود اما حرکتی است که در مصر از طرفداران زیادی برخوردار است."

از سوی دیگر، "نانسی اوکایل"، مدیر موسسه خانه آزادی مصر نسبت به نفوذ بیش از حد شورای عالی نظامی مصر در امور مختلف اعم از قانون‌گذاری، اجرایی و ... هشدار داده است.

وی بر این باور است که محمد مرسی، رئیس‌جمهور منتخب مصر، با مانورهای سیاسی مناسب می‌تواند با دستگاه‌های فاسد حکومتی مقابله کند.

گفتنی است، شورای عالی نظامی مصر، میراث‌دار رژیم مبارک است و اخیرا نیز اختیارات بیشتری برای خود قائل شده است. مرسی در شرایطی در انتخابات مصر به پیروزی دست یافت که احمد شفیق، آخرین نخست‌وزیر مبارک، رقیب اصلی وی بود. گفته می‌شد که شفیق تحت حمایت شورای عالی نظامی قرار دارد.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول