اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

التماس شورشیان سوری به ترکیه برای حمله به سوریه

خبرگزاری فارس: فرمانده شورشیان سوریه از ترکیه خواست تا به کشورش حمله کند.

التماس شورشیان سوری به ترکیه برای حمله به سوریه

به گزارش مانیتورینگ فارس، "ریاض الاسعد" فرمانده شورشیان سوریه موسوم به ارتش آزاد که در نزدیکی مرز ترکیه-سوریه حضور دارد، خواستار حمله نظامی علیه ارتش ترکیه به کشورش شد.

الاسعد همزمان با نشست ناموفق معارضان سوری در قاهره خواستار حمایت از شبه نظامیان مخالف دمشق توسط کشورهای همسایه شد و خواستار دخالت نظامی برای کمک به این نیروها شد.

اسعد که اخباری درباره فرار وی به بلغارستان منتشر شده در حالی این سخنان را زده که اختلافات بین معارضان سوریه همچنان غیر قابل حل است و نیروهای وی موسوم به ارتش آزاد اعلام کرده‌اند که معارضان را قبول ندارند.

این در شرایطی مطرح می‌شود که روابط آنکارا و دمشق طی دو هفته گذشته پس از سرنگونی هواپیمای ترکیه‌ای توسط سوریه به شدت تنش آمیز شد، هرچند بشار اسد رئیس جمهور سوریه از این حادثه ابراز تاسف کرده ولی ترکیه با حمایت ناتو تلاش دارد تا بر تنش‌ها بیفزاید.

یک فروند هواپیمای ترکیه پس از نقض حریم هوایی سوریه توسط پدافند هوایی این کشور سرنگون شد.

روابط آنکارا و دمشق از زمان آغاز ناآرامی‌ها داخلی در سوریه و پس از دخالت‌های مقامات ترکیه و حمایت از شورشیان مسلح به سردی گرائیده است.

دمشق تاکید دارد که آنکارا برخلاف روابط سازنده‌ای که بین دو کشور شکل گرفت به سرعت به حمایت از شورشیان پرداخت و این درحالی بود که روابط سوریه و ترکیه در طی چند سال پیش تر پیشرفت زیادی داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول