اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/پس از مذاکرات رئیس سرویس اطلاعاتی قطر در تل‌آویو/

فرود 3 هواپیمای اسرائیلی در ترکیه و 3 محموله سلاح علیه سوریه

خبرگزاری فارس: سه هواپیمای اسرائیلی یک روز پس از مذاکرات رئیس سرویس اطلاعات قطر در تل‌آویو، وارد خاک ترکیه در 60 کیلومتری مرز سوریه شدند تا سلاح‌های جدید به دست تروریست‌های سوریه برسد.

فرود 3 هواپیمای اسرائیلی در ترکیه و 3 محموله سلاح علیه سوریه

به گزارش فارس، دو روز پس از آنکه روزنامه زونتاگ‌زایتونگ سوییس فاش کرد که تروریست‌های مسلح سوریه از بمب‌ها و مواد انفجاری تهاجمی ساخت سوییس استفاده می‌کنند، پایگاه خبری المنار فلسطین در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل هنوز به انتقال و ترانزیت سلاح به سوریه برای گروهک‌های مسلح و ریختن خون مردم سوریه ادامه می‌دهد.

المنار نوشت که در جدیدترین اقدامات، اسرائیل، هفته گذشته سه هواپیمای حامل انواع سلاح با هزینه عربستان و قطر به ترکیه ارسال کرد.

المنار افزود: این اتفاق اوایل هفته گذشته و پس از مذاکرات عناصر اطلاعاتی قطر در تل‌آویو اتفاق افتاد و سه هواپیمای اسرائیلی در 60 کیلومتری مرز سوریه در ترکیه فرود آمدند.

علاوه بر این رئیس سرویس اطلاعات قطر در رأس هیئتی قطری نیز یک روز قبل از پرواز این سه هواپیما اسرائیل را ترک کردند در حالی که مذاکرات خود را درباره سوریه انجام داده بودند.

المنار به نقل از منابع خود افزود که کارشناسان و مربیان نظامی اسرائیل نیز در مرز ترکیه با سوریه حضور دارند و بر روند تحویل سلاح به تروریست‌ها نظارت می‌کنند و نحوه کار با سلاح‌ها و ابزارهای ارتباطی پیشرفته را آموزش می‌دهند.

علاوه بر این، المنار نوشت که قایق‌های اسرائیلی نیز موفق شدند چند محموله سلاح را در نزدیکی طرابلس در شمال لبنان تخلیه کنند و آن را به عناصر وابسته به سعد الحریری نخست‌وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل و سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه تحویل بدهند تا از مرز لبنان برای افراد مسلح در سوریه ارسال شود.

پس از شکست آمریکا و متحدان آن در نشست ژنو برای سوریه، کارشناسان ارسال بیشتر سلاح برای تروریست‌ها سوریه را پیش‌بینی کرده بودند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول