اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گلوبال ریسرچ: سلاح‌های مدرن تروریست‌های سوریه تسلیحات غربی است + عکس

خبرگزاری فارس: گلوبال ریسرچ در گزارشی مصور مستندا ثابت کرد که سلاح‌های گروه‌های تروریستی سوریه مستقیما از کشورهای غربی آمده است.

گلوبال ریسرچ: سلاح‌های مدرن تروریست‌های سوریه تسلیحات غربی است + عکس

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" با انتشار مقاله‌ای با عنوان "اسباب بازی‌هایی برای مخالفان "صلح‌آمیز" سوری"، با اشاره به تسلیحات مدرن گروه‌های مخالف، آن را نشانه‌ای از حمایت غربی‌ها از این گروه‌ها دانسته است.

گلوبال ریسرچ می‌نویسد: اخیرا "آنهار کوتچنوا" خبرنگاری که به شهر حمص سفر کرده بود، عکس‌های بسیار زیادی را از تسلیحاتی که در اختیار گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" قرار دارد را منتشر کرده است.

در میان عکس‌های منتشر شده، موارد جالبی به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه تصاویری از راکت‌انداز آمریکایی "ام 72" را می‌بینیم که در اختیار مخالفان است، در حالی که چنین سلاحی پیش از این در سوریه وجود نداشته و اخیرا در اختیار گروه‌های مسلح قرار گرفته است.

 

راکت‌انداز آمریکایی "ام 72"

گلوبال ریسرچ وجود این سلاح را نشانه‌ای می‌داند از اینکه غرب علاوه بر حمایت مالی، مخالفان را مستقیما نیز تجهیز کرده است.

تسلیحات گروه‌های مخالف سوریه

 

تسلیحات گروه‌های مخالف سوریه
تسلیحات گروه‌های مخالف سوریه

شبکه خبری «آنا»ی آبخازی، نیز اخیرا گزارشی را از تسلیحات گروه‌های مسلح سوری پخش کرد. تجهیزات جنگی که در این گزارش نمایش داده شد، بسیار پیچیده‌تر و گرانقیمت‌تر از آنچیزی بود که تا چند ماه پیش می‌شد در سوریه دید.

گزارش شبکه خبری آنا

 

گزارش شبکه خبری آنا

برخی از این موارد عبارتند از تجهیزات عکس‌برداری حرارتی، چندین تن مهمات اسلحه‌های اسنایپ کالیبر 308.، و لوازم امدادی که هنوز هم در ارتش آمریکا استفاده می‌شوند.

گزارش شبکه خبری آنا

 

گزارش شبکه خبری آنا

گزارش‌های منتشر شده از این مناطق همگی حمایت مالی و تسلیحاتی از شورشیان سوری را تصدیق می‌کند. دولت سوریه نیز پیش از این بارها بر تروریست بودن گروه‌های مخالف تاکید کرده و در حال حاضر هم در تلاش است تا مناطق ناآرام را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول