اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر: تشکیل کشور فلسطین تقریبا محال است

خبرگزاری فارس: قطر با هشدار نسبت به تداوم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین و تسریع روند شهرک‌سازی و تلاش برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های واقع در اراضی اشغالی اعلام کرد که این امر تشکیل کشور یکپارچه فلسطین را تقریبا محال کرده است.

قطر: تشکیل کشور فلسطین تقریبا محال است

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، قطر اقدامات رژیم صهیونیستی اعم از بازداشت اداری فلسطینیان، تخریب منازل و خاکبرداری اراضی، تداوم تلاش‌های یهودی‌سازی قدس، تغییر بافت جمعیتی اراضی اشغالی عربی، تداوم محاصره نوار غزه و مجازات گروهی فلسطینیان و نیز انکار حقوق اساسی انسان‌ها که بر خلاف قانون بین‌المللی است، محکوم کرد.

این اظهارات را "احمد بن سیف آل ثانی" نماینده دائمی قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو طی سخنانی در بیستمین دور نشست شورای حقوق بشر که طی آن به بررسی بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در فلسطین و اراضی اشغالی عربی پرداخته شد، ایراد کرد. 

وی با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 17/19 شورای حقوق بشر و گزارش "ریچارد فولک" گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر اراضی اشغالی فلسطین گفت که این دو گزارش بیانگر تصمیم رژیم صهیونیستی برای تداوم نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی عربی است.

وی همچنین اظهار داشت که تداوم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین و تسریع روند شهرک‌سازی و تلاش برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های واقع در اراضی اشغالی، تشکیل کشور یکپارچه فلسطین را تقریبا محال کرده است.

قطر همچنین بر استمرار مواضع خود مبنی بر حمایت از مبارزه عادلانه ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

نماینده قطر در ژنو همچنین بر حمایت از برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای رسیدگی به اوضاع اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در راستای اجرای تصمیمات اجلاس سران عرب در سرت در سال 2010 و اجلاس بغداد در سال 2012 تاکید کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول