اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت غذا و داروی علوم پزشکی اهواز هشدار داد

استفاده از ظروف پلیمری برای بسته‌بندی آب آشامیدنی ممنوع

خبرگزاری فارس: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای استفاده از ظروف پلیمری غیرمجاز و بدون پروانه ساخت برای بسته‌بندی آب در مراکز تصفیه و آب شیرکن را غیر قابل مصرف و ممنوع اعلام کرد.

استفاده از ظروف پلیمری برای بسته‌بندی آب آشامیدنی ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهزاد شریف مخمل‌زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه اظهار داشت: ظروف پلیمری غیرمجاز به علت نداشتن پروانه ساخت یا مجوز ورود از وزارت بهداشت غیر مجاز بوده و در صورت استفاده سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه هر ظرف بسته‌بندی ماده غذایی باید پروانه ساخت یا مجوز ورود از وزرات بهداشت را داشته باشد، افزود: به همین منظور کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز طرح مشترکی را برای نظارت بر سطح عرضه ظروف مذکور در استان از ابتدای امسال آغاز کرده‌اند.

شریف مخمل‌زاده با اشاره به اینکه ظروف بسته‌بندی غیرمجاز احتمال ایجاد مسمومیت و سایر عوارض بیماریزا در مصرف کننده دارد، خاطر نشان کرد: در این نوع ظروف از مواد ترکیبی غیرمجاز استفاده می‌شود که این مواد به داخل ماده غذایی مهاجرت کرده و ضمن ایجاد مسمومیت سلامتی فرد را نیز به مخاطره می‌اندازد. 

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول