اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحمیل تلفات سنگین به گروه‌های تروریستی توسط نیروهای نظامی سوریه

خبرگزاری فارس: عملیات ارتش سوریه با هدف پاکسازی گروه‌های مسلح از شهرهای مختلف این کشور ادامه یافت و در جریان آنها نیروهای نظامی این کشور تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد کردند.

تحمیل تلفات سنگین به گروه‌های تروریستی توسط نیروهای نظامی سوریه

به گزارش فارس به نقل از سانا، نیروهای حفظ نظم در درگیری با یک گروه مسلح در جنوب شهر "معره النعمان" از توابع استان ادلب خودروهای آنها را که مجهز به تیربار بود، منهدم کردند و همه افراد این گروه کشته یا زخمی شدند.

در جریان این درگیری که پس از حمله تروریست‌ها به پست نیروهای حفظ نظم صورت گرفت، چند تروریست شرور و سرگردگان گروه‌های مسلح به هلاکت رسیدند.

همچنین در جاده معره النعمان‌-‌سراقب در استان ادلب و پس از دریافت گزارشی از اهالی منطقه مبنی بر اینکه گروه‌های مسلح به طور بی‌هدف تیراندازی کرده و مردم را می‌ترسانند، یک گشتی امنیتی عازم منطقه شد و در درگیری با افراد شرور خودروهای آنان را منهدم و هم افراد آن گروه را دستگیر کردند و یا به قتل رساندند.

در منطقه مرزی "بداما" از توابع شهرستان "جسر الشغور" در استان ادلب واقع در مرزهای ترکیه اعضای یک گروه مسلح تردد در جاده اصلی را قطع کردند که با دخالت نیروهای حفظ نظم شماری از تروریستها کشته شدند و 7 نفر از آنها به همراه سلاح‌هایشان دستگیر شدند.

در منطقه "جبل الزاویه"، از دیگر توابع استان ادلب گشتی نیروهای امنیتی یک گروه تروریستی را زیر نظر گرفت و پس از درگیری آن گروه را به طور کامل منهدم کرد.

در عملیات تعقیب تروریست‌ها در حومه شهر ادلب نیز ده ها نفر از افراد مسلح به همراه سلاح‌هایشان دستگیر شدند.

برپایه این گزارش ، در شهر "دوما"، در شمال شرقی شهر دمشق نیروهای نظامی سوریه تلفات سنگینی را بر تروریست‌ها تحمیل کردند و در عملیات تعقیب و محاصره آنان، سه انبار سلاح و مهمات و همچنین یک کارگاه تهیه مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز شناسایی و منهدم کردند.

در درگیری‌های شهر دوما افراد مسلح تلاش کردند تا از این محدوده شهر فرار کنند، اما نیروهای ارتش به دنبال تعقیب آنان تعداد زیادی را به قتل رسانده و شماری را هم دستگیر کردند.

همزمان با اعلام ادامه علمیات موفقیت‌آمیز ارتش در پاکسازی شهرهای ناآرام یک پایگاه خبری هوادار نظام حاکم سوریه اعلام کرد که گروه مخالف موسوم ارتش آزاد پس از تحمل ضربه‌های سنگینی از ارتش سوریه به ناچار از شهر دوما عقب نشینی کرد.

این منبع خبری افزود، عقب نشینی ارتش آزاد زمانی صورت گرفت که تعداد زیادی از افراد آن در اثر عملیات ارتش کشته یا دستگیر شدند.

در شهر "جدیده عرطوز" واقع در 10 کیلومتری حومه غربی شهر دمشق نیروهای امنیتی خانه تیمی یک گروه تروریستی را شناسائی کردند که برای تهیه بمب‌های دست ساز استفاه می‌شد.

همچنین نیروهای امنیتی در این مکان تعداد دوربین‌های ویژه رزم شبانه، دستگاه‌های پیشرفته ارتباطاتی و دستگاه‌های صدا خفه کن کشف کردند.

برپایه این گزارش تلویزیون سوریه نیز خبر داد که اهالی مناطق حومه شهر "حماه" از موتور سواران مسلح شکایت کردند که با تیراندازی بی‌هدف موجب ترس و وحشت آنان می‌شوند.

نیروهای حفظ نظم هم در پی ورود این شکایت‌ها راهی مناطق کشاورزی اطراف شهر حماه شدند، سه نفر از موتور سواران مسلح را به قتل رسانده و سایرین را دستگیر کردند.

همچنین در شهرستان "سلمی" از توابع استان لاذقیه نیروهای نظامی سوریه در تعقیب افراد مسلح  تعداد زیادی از آنها را به قتل رساندند که شماری از کشته‌شدگان از اتباع خارجی بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول