اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک وزیر عراقی به ترکیه درباره توطئه‌چینی علیه سوریه هشدار داد

خبرگزاری فارس: وزیر حمل و نقل عراق با ابراز شگفتی از سکوت دولت‌های عربی در قبال توطئه‌چینی‌های ترکیه علیه سوریه، تاکید کرد که آنکارا اگر بدنبال منافعی در عراق است باید از تجاوزهایش علیه سوریه دست بردارد.

یک وزیر عراقی به ترکیه درباره توطئه‌چینی علیه سوریه هشدار داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "هادی العامری" وزیر حمل و نقل عراق به ترکیه درباره هرگونه تجاوز علیه ملت و دولت سوریه هشدار داد.

وی امروز در مقابل صدها نفر از طرفدارانش در شهر "الدیوانیه" واقع در 280 کیلومتری جنوب بغداد در مراسم سالگرد انقلاب 1920 عراق گفت: دلیل اصلی بحران جاری و مصیبت‌بار عراق، تثبیت توطئه علیه سوریه است.

عامری تاکید کرد: من از دولت‌های عربی تعجب می‌کنم. آیا غیرت در آنها مرده است؟..امروز ترکیه یک کشور عربی را تهدید می‌کند و هیچ کس کاری نمی‌کند و همه سکوت کرده‌اند. آیا اگر ایران این تهدید را کرده بود، آیا همه ساکت می‌ماندند. ولی ما به ترک‌ها می‌گوییم که ما در قبال تجاوز شما به ترکیه سکوت نخواهیم کرد و به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد که به یک کشور عربی تجاوز کند.

این وزیر عراقی تصریح کرد: ما به همراه دولت و ملت سوریه علیه هرگونه توطئه خارجی که از سوی ترک‌ها هدایت شود، خواهیم ایستاد. ترک‌ها باید این را خوب بفهمند.

وی گفت: اگر ترکیه به دنبال منافع و نیز مشارکت در عراق است باید از توطئه‌چینی علیه سوریه دست بردارد..این نظر ماست وگرنه ما به کسی اجازه نخواهیم داد که به سوریه تجاوز کند و در عراق حضور داشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول