اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی ایلام:

اصناف با تحویل اظهارنامه مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: اصناف تنها با تحویل و تکمیل اظهارنامه مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

اصناف با تحویل اظهارنامه مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، غلامرضا امیدی ظهر امروز در نشست با کارشناسان حوزه مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: مودیان مالیاتی شامل افراد و اصناف تا پایان 31 تیرماه فرصت دارند اظهارنامه خود را به اداره کل امور مالیاتی ارائه دهند. 

وی ادامه داد: اگر این دسته از افراد اظهارنامه را تکمیل و تحویل دهند می‌توانند مشمول طرح معافیت مالیاتی شوند و در غیر این صورت مشمول نخواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: در سنوات گذشته سیستم به صورت دستی و سنتی روال اجرای طرح اظهارنامه را اجرایی می‌کرد اما با رایانه‌ای شدن این عملیات، حتما باید اظهارنامه مالیاتی شامل اطلاعات فردی و قسمت‌های درآمد و هزینه باشد.

امیدی تصریح کرد: این اطلاعات توسط رایانه ثبت و ضبط شده و با توجه به اینکه در بخش‌هایی به صورت هوشمند عمل می‌کند کوچکترین خطایی در راستای درآمد و هزینه را نمی‌پذیرد و در واقع عمل ثبات انجام نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: اگر شخصی بدون محاسبه درست و دقیق بخش مالی اظهارنامه را تکمیل کند قطعا در حین ثبت آن با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس توصیه می‌شود افراد نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده و در این راستا تلاش کنند.

این مسئول اضافه کرد: برای تسهیل در امر ارائه اظهارنامه از سوی مودیان برنامه‌های مختلفی از سوی این دستگاه تدوین و طراحی شده است.

امیدی تصریح کرد: بر این اساس با دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر کافی‌نت‌ و ... در استان ایلام تفاهم‌نامه‌هایی در راستای ارائه خدمات به مردم در بخش ثبت اظهارنامه‌ها منعقد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: با دعوت از این افراد از آنان خواسته شد اولا از مردم مبالغ ناچیزی بابت ارائه این خدمات اخذ شود و دوماً با ارائه آموزش‌های لازم از آنان خواسته شده که در تکمیل اظهارنامه‌ها و ثبت آنها مردم را راهنمایی کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول