اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقلای آمریکا برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی با بی اهمیت جلوه دادن استقرار نیروها و عدوات نظامی ترکیه در مرز سوریه، مدعی شد که این تحرکات هیچگونه اقدام تحریک‌آمیزی محسوب نمی‌شوند و خطر بروز جنگ را به دنبال ندارد.

تقلای آمریکا برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته در اظهاراتی با کم اهمیت جلوه دادن استقرار نیروهای ارتش و عدوات نظامی ترکیه در مرز سوریه، اعلام کرد که تنش‌های ناشی از سرنگونی هواپیمای ترکیه خطر بروز درگیری میان دو کشور را به دنبال دارد.

وی طی کنفرانسی مطبوعاتی افزود: «ژنرال "نجدت اوزیل" رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه پس از سرنگونی هواپیمای ترکیه در مدیترانه، واکنش بسیار متعادلی داشت.»

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، این مقام بلندپایه آمریکا که ظرف روزهای اخیر با ژنرال اوزیل گفت‌وگو داشته اعلام کرده که اقدام خصمانه دولت دمشق در سرنگونی هواپیمای ترکیه خطر بروز خشونت را به دنبال دارد حال آنکه وی و "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که استقرار نیروها و عدوات نظامی ترکیه در مرز سوریه خطر بروز جنگ قریب‌الوقوع میان دو کشور را به دنبال ندارد.

دمپسی در ادامه خاطرنشان کرد: «جنبش‌ درونی نیروهای زمینی [ارتش ترکیه] از نظر من تحریک محسوب نمی‌شوند.»

رسانه‌های ترک روز پنجشنبه گذشته از انتقال یگان‌های ویژه نظامی ترکیه شامل چندین فروند خودروی نظامی و سیستم‌های پدافندی از پایگاه هنگ پیاده مکانیزه مستقر در اسکندرون به پایگاه نظامی در مرز سوریه خبر دادند.

بنا بر اعلام خبرگزاری "دوغان" ترکیه، این کاروان نظامی شامل حدود 30 دستگاه خودروی نظامی و سیستم‌های موشک‌انداز پدافند هوایی و توپخانه سنگین می‌باشد.

اقدام مقامات ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که تنش در روابط دمشق‌- آنکارا در پی سرنگونی یک فروند جنگنده متجاوز ارتش ترکیه به حریم هوایی سوریه به اوج خود در سال‌های اخیر رسیده است.

به نظر می‌رسد در این شرایط ، ترکیه که در تحولات و ناآرامی‌های اخیر سوریه نقش بسزایی داشته، با انتقال نیرو‌ها و عدوات نظامی به نوار مرزی سوریه، تنها بر تنش موجود در روابط دوجانبه و ناآرامی‌های منطقه افزوده و برای افراد مسلح معارض سوری دلگرمی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول