حجتالاسلام جواد جعفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت دهه مهدویت اظهار کرد: این دهه بهترین فرصت است تا مباحث تبلیغی مربوط به حضرت ولی عصر(عج) در جامعه گسترش پیدا کند و اعتقادات مردم به مهدویت تعمیق شود.
وی خاطر نشان کرد: دهه مهدویت و ایام ولادت امام زمان(عج) فرصت خوبی است تا اذهان جامعه و مردم را بیشتر متوجه حضرت ولی عصر(عج) کنیم.
مسئول کمیته علمی همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه مسجد جمکران به عنوان کانون منتصب به امام مهدی(عج) بهترین مکان برای تبلیغ معارف مهدوی است گفت: اگر تبلیغات خود را پیرامون مسجد جمکران متمرکز کنیم، به طور طبیعی وحدت رویه ایجاد میشود.
وی تاکید کرد: با توجه به نمادی از مهدویت شیعی که در مسجد جمکران وجود دارد، مکانی کاربردی، مقدس و اثرگذار بوده، بنابراین تمام مؤسساتی که کارهای پژوهشی، تبلیغی و ترویجی میکنند باید مسجد جمکران را مرکز نشر معارف قرار دهند.
جعفری با بیان اینکه نگاه راهبردی به مهدویت مهم است گفت: به نظر میرسد نگاه مؤثر در عرصه مهدویت، نگاه راهبردی بوده بنابراین لازم است این نکته بررسی شود که برای رسیدن به اهداف متعالی چه استفادهای میتوانیم از معارف مهدوی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: باید دفاع از اعتقادات و پاسخگویی به شبهات با برهان و دلایل به عنوان نگاه مؤثر در عرصه مهدویت در نظر گرفته شود تا بتوانیم از آموزههای آن در دنیای امروز استفاده کنیم.
عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن با بیان اینکه دهه مهدویت بهانهای است تا تمام توجهات را به سوی مهدویت جذب کنیم عنوان داشت: صاحبنظران باید تمام همت خود را در دهه مهدویت در بحث راهبرد و استراتژی بگذارند و نقاط ضعف و قوت را در نظر داشته تا بتوانند راهبردها را شناسایی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
وی یادآور شد: نگاه عملی به مهدویت میتواند مشکلات را حل کند، ولی این مسئله نیازمند زمان و فرهنگسازی است و به طور طبیعی نمیتوانیم بگوییم در این حوزهها موفق بودیم.
جعفری با اشاره به برگزاری همایش دکترین مهدویت به صورت سالانه گفت: عنوان این همایش راهبردها و راهکارها بوده و در زمینه دکترین مهدویت نگاه راهبردی داشته و مؤسسات مرتبط با رسانه و مراکز مرتبط با هنر را درگیر کرده تا نگاه راهبردی نسبت به مهدویت داشته باشند.
انتهای پیام/و20/د1000