اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت خبر داد

ثبت عهدنامه مالک اشتر، نخستین منشور حکومت در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: عهدنامه مالک اشتربه عنوان نخستین منشور حکومت در سازمان ملل به ثبت رسیده است.

ثبت عهدنامه مالک اشتر، نخستین منشور حکومت در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر صبح امروز در گردهمایی "وحدت اسلامی و تبلیغ امت اسلامی"که در جمع طلاب غیر ایرانی در اردوگاه مازندران در مشهد برگزار شد،اظهار کرد: طلاب با زمان‌شناسی و موقعیت یابی باید از خسارت‌های احتمالی به اسلام وجامعه اسلامی جلوگیری کنند وبا پرداختن به مسائل مشترک مذاهب،اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنند.

قاضی‌عسکر با اشاره به سخن امیر المومنین درباره حقوق بشر تاکید کرد: با همه مردم باید مهربان باشید در حکومت اسلامی مسلمان و غیرمسلمان باید جان و مالشان در امنیت بسر ببرد.

وی تشریح کرد: با توجه به توسعه و رشد سریع علوم در جهان باید شرایط را آن‌گونه مهیا سازیم که در فضای ایجاد شده رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره ای خود را برای تبلیغ برتر مجهز کنیم و در زمینه تبلیغ اول باید موقعیت خود را در سطح بین‌المللی تثبیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: استفاده از ابزار نوین ارتباطات مهمترین نیاز مبلغان جامعه کنونی است و شناخت مخاطبان امروز که رو به پیشرفته شدن جهان به پیش می‌روند را نباید کم اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: مبلغان امور دینی درامر تبلیغ و منابر تبلیغی خود با استفاده از وسایل ارتباطی نوین به‌ویژه فضای مجازی به تقریب و معرفی اسلام به صورت اثباتی بپردازند و از ارائه مسائل اختلافی بین مذاهب بپرهیزند.

قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه مبلغان نباید وارد حوزه‌های اختلافی شیعه وسنی شوند تشریح کرد: هدف امام راحل از صدور انقلاب اسلامی کشورگشایی نبود بلکه صدور فکر و اندیشه انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیاست وهم اکنون شاهد این تفکر در تمام جهان هستیم و نباید بگذاریم هر فردی که اراده کرد با ارائه مسائل اختلافی به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای و وسایل ارتباط جمعی نوین با لباس دین این حرکت را با خدشه و مقابله برخی تندروهای دشمنان روبه‌رو کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت یادآور شد: مبلغان امور دینی باید در علوم مختلف مهارت کسب کنند و متخصص شوند زیرا تخصص در مسائلی از جمله جهان شناسی و جامعه‌شناسی دراین برهه از زمان بسیار حائز اهمیت است.

قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: اسلام طرفدار یک زندگی مسالمت آمیز است و راجع به مشترکات تاکید خاصی دارد و ما با لطافت و با استفاده از الگوهای فراوان در اسلام می‌توانیم خیلی راحت تر اوضاع را به نفع خودمان تغییر دهیم.

وی شناخت زمانی ومکانی را برای مبلغان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در زمان رشد اسلام پرداختن به اختلافات بین شیعه وسنی بسیار نادرست است و ما باید شرایط را درک کنیم تا نقطه ضعف تحویل دشمن ندهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: تدبیر، درایت و شناخت از جهان برای تبلیغ حائز اهمیت است و رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در دنیا، رهبری با درایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راس امور نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

قاضی‌عسکر تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون وضعیتی به خوبی امروز نداشتیم زیرا سطح سواد مردم بالا رفته پذیرش شان قوی‌تر شده است.

وی ادامه داد: مبلغان باید سطح علم خود را بالا ببرند این در حالی است که امروزه علم به‌صورت جهشی پیش می‌رود و باید مبلغان به زبان‌های زنده دنیا عربی و انگلیسی همچنین مجهز و متخصص در علوم باشند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول