اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

مخالفت مجمع نمایندگان قم در مجلس با تغییر ناگهانی‌ استاندار قم‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان قم اعلام کرد که با این تغییر مخالف است، البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی از این تغییر نداشتند.

مخالفت مجمع نمایندگان قم در مجلس با تغییر ناگهانی‌ استاندار قم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیرآبادی‌فراهانی پنجشنبه شب در همایش فعالان اقتصادی کلانشهر قم که با موضوع سرمایه‌گذاری در استان با حضور مسئولان و سرمایه‌گذاران قمی در هتل پارسیان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: متاسفانه بعضی مسائل موجب ایجاد مانع برای سرمایه‌گذاری می‌شود و سرمایه‌گذار تمام مذاکرات را انجام می‌دهد و به قرارداد که می‌رسد مشکلی پیش می‌آید که سرمایه‌گذار می‌رود و دیگر پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از موانع رشد سرمایه‌گذاری موانع قانونی است تصریح کرد: متاسفانه قوانین و مقرراتی که وضع شده است مربوط به دورانی است که نوع سرمایه‌گذاری به این شکل نبوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذار مربوط به چند دهه گذشته است و نیازمند اصلاح یا تغییر جدی است اضافه کرد: در هنگام امضای قرارداد و مکتوب کردن آن مشکلات آغاز می‌شود.

امیرآبادی دیگر مانع سرمایه‌گذاری را موانع مدیریتی دانست و خاطر نشان کرد: سلیقه مدیران بسیار مهم است زیرا ممکن است مدیری علاقه‌ای به موضوع سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

وی اذعان داشت: در مدیریت کشور بیشتر فعالیت‌ها سلیقه‌ای است و بر اساس روند منطقی پیش نمی‌رود و سرمایه‌گذار نمی‌داند که چه باید کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عدم تثبیت مدیریت را دیگر مانع سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد:‌ متاسفانه با عدم تثبیت مدیریت مواجه بوده و این امر به‌ ویژه در تغییر وزیران، مسئولیت‌های عالی کشور و استانداری‌ها مشهود است.

امیرآبادی تغییر استاندار پرتلاش قم را دیگر مصداقی از عدم تثبیت مدیریت برشمرد و اظهار کرد: این تغییر برای قم جالب نبود و تا پایان دولت زمانی دیگر باقی نیست و استاندار جدید فرصت برنامه‌ریزی نخواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از تغییر ناگهانی و غیر‌منطقی استاندار قم گفت: مجمع نمایندگان قم اعلام کرد که با این تغییر مخالف است، البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی از این تغییر نداشتند.

وی با بیان اینکه استان قم دارای ویژگی‌های خاص خود است اضافه کرد: هنگامی که فراکسیون کریمه اهل‌بیت(س) مطرح شد، بسیاری از نمایندگان شاخص همچون دکتر مرندی، حجت‌الاسلام آقا‌تهرانی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، دکتر بروجردی با عشق و علاقه به قم عضو این فراکسیون شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار جایی می‌رود و مذاکره می‌کند که ثبات مدیریت وجود داشته باشد تصریح کرد: باید برای اجرای قوانین و جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای قوانین محکمی وضع شود.

امیرآبادی تصریح کرد: اگر قرار است مدیری برای استان معرفی شود باید ویژگی‌های قم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت عمومی باید گسترش یابد اضافه کرد: معمولا سرمایه‌گذاران و مدیران به یکدیگر اعتماد دوجانبه ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که برای جذب سرمایه‌گذار نگاه برد ـ برد باید وجود داشته باشد اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و مرجعیت از پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) حمایت خوبی کردند و اگر این طرح خوب مدیریت شود فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های استان باید عنایت ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در قم داشته باشند اظهار کرد: در حالی که دچار تحریم خارجی هستیم نباید خود تحریمی داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی سرمایه‌گذاران از بانک‌ها در بحث ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات خواستار حمایت هستند که متاسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول