اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تاثیرگذاری آذربایجان‌شرقی از مرزها قراتر رفته است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان به واسطه اهمیت استراتژیک خود در منطقه، نقش مهمی در روابط بین‌المللی ایران دارد و حوزه تاثیرگذاری این استان از مرزهای کشور نیز فراتر رفته است.

تاثیرگذاری آذربایجان‌شرقی از مرزها قراتر رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی صبح امروز در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز، با اشاره به برخی قابلیت‌های استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و صنعتی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی انگیزه بسیار زیادی برای تقویت همکاری با کشورهای مختلف دارد.

وی با اشاره به شاخصه‌های گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی، ظرفیت قابل توجه استان را در ایجاد فرصت‌های قابل توجه درمانی و بیمارستانی برای پذیرش بیماران کشورهای منطقه را مهم ارزیابی کرد.

بیگی افزود: هم‌اکنون تبریز از طریق خط هوایی به 9 کشور جهان دسترسی دارد و 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه نیز در این دیدار نقش آذربایجان‌شرقی را در توسعه مناسبات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران مهم خواند.

رامین مهمان‌پرست آذربایجان‌شرقی را یکی از استان‌ها مهم و تاثیرگذار در دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: این استان با ظرفیت‌های بسیار بالای خود در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و فرهنگی و با توجه به تاریخ درخشان آن، می‌تواند در ایجاد تعاملات بین‌المللی ایران نقش کلیدی بر عهده بگیرد.

وی گفت: با توجه به چنین خصوصیتی باید از ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی و تبریز برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با همسایگان به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول