اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد

پیشرفت‌های کشور در توسعه شبکه‌های مجازی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در توسعه شبکه‌های مجازی و امنیت اینترنت کسب کرده‌ایم.

پیشرفت‌های کشور در توسعه شبکه‌های مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید شریف‌زاده بعد از ظهر امروز با حضور در همایش آموزشی امنیت فضای تبادل اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: ما در بحث شبکه‌های مجازی 3 هدف اصلی را پیگیری می‌کنیم که عبارتند از امنیت، توسعه و بالاخره اجرای طرح خدمات دولت الکترونیکی.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌هایی که هم اکنون وزارت ارتباطات در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده‌ایم، مربوط به امنیت شبکه‌های اینترنتی و مجازی است.

تلاش برای امنیت در این حوزه مانند دفاع از خاک کشور است

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: به طور قطع مرزبانی فضاهای مجازی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و ارزش آن کمتر از دفاع از خاک کشور نیست.

شریف‌زاده افزود: دانشمندان و محققان جوان کشورمان در این زمینه تلاش بسیاری داشته و موفقیت‌های کسب شده طی سال‌های اخیر ثمره همین تلاش‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه شبکه‌های مجازی و انجام فعالیت‌ها با استفاده از سیستم‌های مجازی و بالاخره توسعه خدمات الکترونیکی دولت گفت: برای تحقق این مهم نیازمند آموزش همگانی و افزایش تجهیزات و اعتبارات هستیم.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: آموزش‌ها نباید محدود به مراکز کشور بوده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استانی باید استفاده از سیستم‌های مجازی و انجام امور به این شیوه در سراسر کشور نهادینه شود.

شریف‌زاده در پایان با اشاره به توطئه دشمنان برای نفوذ به سیستم‌های الکترونیکی دولت و همچنین شبکه‌های مجازی داخلی اظهار داشت: مسائلی مانند ارسال ویروس از سوی غربی‌ها هشداری بود که امنیت سیستم‌های خود را ارتقا داده و یک لحظه در این راه غفلت نکنیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول