اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار کوتاه از فلسطین/

قاهره: رفع محاصره غزه نیازمند تلاش بین‌المللی است/هشدار نسبت به توطئه جدید صهیونیست‌ها

خبرگزاری فارس: سفیر مصر در نزد تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله تاکید کرد که رفع محاصره نوار غزه نیازمند تلاش عربی و بین‌المللی است.

قاهره: رفع محاصره غزه نیازمند تلاش بین‌المللی است/هشدار نسبت به توطئه جدید صهیونیست‌ها

به گزارش فارس، "یاسر عثمان" در اظهاراتی رادیویی اعلام کرد که رفع محاصره نوار غزه تنها یک مسئولیت مصری نیست بلکه تحقق این امر مستلزم تلاش‌های عربی و بین‌المللی است.

وی اظهار داشت که باید با "محمد مرسی" به عنوان رئیس جمهور همه طیف‌ها و احزاب مصر و نه فقط جماعت اخوان‌المسلمون تعامل شود.

وی در خصوص طرح‌های دولت مصر برای رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه نیز تصریح کرد: طرح‌های عملی برای تسهیل تردد شهروندان از گذرگاه مرزی رفح وجود دارد اما رفع محاصره نوار غزه تنها یک مسئولیت مصری نیست بلکه نیازمند تلاش عربی و بین‌المللی است.

* صهیونیست‌ها 6 فلسطینی را در کرانه باختری ربودند

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز 6 شهروند فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری ربودند.

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر صهیونیست یک فلسطینی از شهرک "کفراعی" را ربودند و دو نفر دیگر را در شهرک السیله الحارثیه به مدت چند ساعت در اردوگاه روستای برطعه شرقی توقیف کردند و همچنین به منزل یک اسیر آزاد شده در شهرک الیامون در جنوب جنین یورش بردند.

بر اساس این گزارش نیروهای اشغالگر "عبدالرحمن محمود صبیح(22 ساله) را در نزدیکی روستای الباشا در جنوب جنین بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنین به شهرک السیله الحارثیه یورش برده و "محمد برکات زیود"(20 ساله) و "محمد جمیل طحاینه"(22 ساله) را به مدت چندین ساعت در روستای برطعه شرقی واقع در جنوب غربی جنین توقیف کردند و همچنین به منزل "ابراهیم طاهر نواهضه" اسیر آزاد شده در شهرک الیامون یورش بردند.

* دیدار هیئت پارلمانی حماس با سفیر مصر در رام الله

هیئتی از نمایندگان فراکسیون "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش حماس به منظور عرض تبریک به ملت مصر به خاطر پیروزی آنان در انتخاب رئیس جمهور مورد علاقه خود با "یاسر عثمان" سفیر مصر در رام الله دیدار کرد.

این هیئت که متشکل از دکتر "ابراهیم ابوسالم"، "احمد عطوان"،دکتر" مریم صالح"، "عماد نوفل"، "منی منصور" و "سمیره حلایقه" بود ضمن ابراز شادمانی از پیروزی دکتر "محمد مرسی" در انتخابات ریاست جمهوری مصر،ابراز امیدوار کرد که مصر نقش پیشگامانه خود را در منطقه احیا کرده و در زمینه مسائل مربوط به فلسطین و امت عربی نقشی مثبت ایفا کند.

این هیئت همچنین به نیابت از دکتر "عزیز الدویک" رئیس پارلمان فلسطین و نمایندگان ربوده شده آن این موفقیت و پیروزی را به یاسر عثمان تبریک و تهنیت گفت.   

* طرح رژیم صهیونیستی برای سلطه بر جبل الزیتون قدس

20 عضو راست‌گرای پارلمان رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانونی را با هدف سلطه بر جبل الزیتون از طریق قانون قیمومیت بر "قبرستان یهودی" در این منطقه ارائه کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر در جبل الزیتون قدس اشغالی در حال ایجاد قبرهای کاذب به منظور یهودی‌سازی این منطقه و سلطه بر آن هستند.

* هشدار صبری در مورد توطئه جدید رژیم صهیونیستی

خطیب مسجد مبارک الاقصی از طرح جدید رژیم صهیونیستی در زمینه ویران سازی اماکن مختلف شهر قدس پرده برداشت.

"عکرمه صبری" گفت که این طرح با همدستی شهرک نشینان صهیونیست پیاده می شود؛ به نحوی که آنان چند روز قبل تعدادی از مغازه‌های باب العامود واقع در مجاورت مسجد الاقصی را به آتش کشیدند.

وی همچنین از اجرای طرحی در زمینه حمایت از مسجد الاقصی خبر داد و تصریح کرد: طرح مذکور به زودی به اجرا در می آید و در چارچوب آن فلسطینیان به طور گسترده در جای جای این مسجد حضور پیدا می کنند و تحت هیچ شرایطی آن را خالی نمی گذارند و این اقدام در حال حاضر یگانه وسیله برای حراست از معراجگاه نبی مکرم اسلام (ص) به شمار می رود.   

وی یادآور شد: متولیان قدس و مسجد الاقصی هم اکنون درصدد پی ریزی طرحی برای حراست از این مسجد در مقابل تجاوزات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست هستند.

* آغاز تخلیه یکی از محله‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

ده‌ها نفر از ساکنان صهیونیست محله "اولباناه" در شهرک"بیت ایل" در کرانه باختری به دنبال صدور حکم قضایی برای تخریب خانه‌های غیرقانونی آنها مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که از مجموع 30 خانواده ساکن این محله که در نزدیکی رام‌الله قرار دارد 15 خانواده خانه خود را تخلیه کردند.

کارکنان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز شهرک‌نشینان را برای انتقال به خانه‌های موقتی که در منطقه‌ای نزدیک به محله مذکور ساخته شده‌اند، یاری کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول