اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نولاند: آمریکا به رایزنی خود با روسیه در مورد سوریه ادامه می‌دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات واشنگتن به رایزنی‌های خود با روسیه در رابطه با مسائل سوریه ادامه می‌دهند تا مطمئن شوند کنفرانس ژنو می‌تواند در حمایت و اجرای طرح کوفی عنان در سوریه مفید واقع شود.

نولاند: آمریکا به رایزنی خود با روسیه در مورد سوریه ادامه می‌دهد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، آمریکا و روسیه به رایزنی‌های خود به منظور بررسی اوضاع در سوریه، از جمله در خصوص مسئله برگزاری کنفرانس بین المللی در این رابطه در ژنو ادامه می‌دهند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد: ما به تماس‌های خود با مقامات روسی در ژنو، نیویورک، مسکو و در اینجا ادامه خواهیم داد تا بتوانیم در خصوص راه حل مشکلات مربوط به سوریه و اقدامات آتی در این رابطه با آنها به توافق برسیم.

وی گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم که در کنفرانس مربوط به سوریه در ژنو در خصوص حمایت و ادامه اجرای طرح "کوفی عنان" و بویژه در مورد حمایت از تحولات سیاسی دموکراتیک صلح‌آمیز در سوریه پیشرفتی حاصل خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال با شرکت ایران در کنفرانس ژنو کاملا مخالف کرده و در این رابطه گفت: مقامات واشنگتن همچنان در حال بررسی فهرست شرکت کنندگان در این نشست هستند.

لازم به یادآوری است که کنفرانس بین المللی در مورد سوریه قرار است در تاریخ 30 ژوئن در ژنو برگزار شود. روسیه اصرار دارد که در میان شرکت کنندگان در این کنفرانس باید همه کشورهای عضو دائم شورای امنیت، نمایندگانی از سوی اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عراق، ترکیه، ایران، اردن، لبنان، عربستان سعودی و قطر حضور داشته باشند.

علاوه بر این، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز روز گذشته اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور موافقت کرده است تا در نشست بین المللی ژنو در مورد سوریه شرکت کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول