اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوهای فتح و حماس اوایل ماه آینده ازسرگرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش حماس در لبنان پیش‌بینی کرد که جلسات گفت‌وگوی فتح و حماس اوایل ماه آینده به منظور تکمیل طرح‌های آشتی ملی ازسرگرفته شود.

گفت‌وگوهای فتح و حماس اوایل ماه آینده ازسرگرفته می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "علی برکه" گفت که بنا به دو علت پرونده آشتی به تاخیر افتاد؛ نخست تاخیر در فعالیت کمیته انتخابات در غزه تا پایان سال تحصیلی امسال و دوم تشدید حملات رژیم صهیونیستی که روند کار کمیته را مختل کرد.

وی وجود هر گونه مانعی بر سر راه تشکیل دولت توافق ملی فلسطین را رد و اشاره کرد که دو طرف اسامی برخی افراد را مطرح کرده‌اند و قرار است دیدارها تا زمان توافق نهایی بر سر اسامی وزرا در جریان دیدار بین "خالد مشعل" و "محمود عباس"، ادامه یابد.

برخی گزارش‌های خبری نیز حاکی از آن است که تماس‌هایی بین نمایندگان فتح و حماس به منظور تعیین زمان دیدار بین عباس و مشعل با هدف بررسی مسئله تشکیل دولت توافق ملی برقرار شده است.

روزنامه "الشرق الأوسط" نیز با درج این خبر به نقل از منابع آگاه فلسطینی نوشت که هدف از این تماس‌ها حل‌وفصل اختلافات بین دو طرف است که به دنبال اظهارات عباس مبنی بر اینکه تشکیل دولت باید همزمان با تعیین زمان برگزاری انتخابات ریاستی و مجلس قانونگذاری باشد، بوجود آمده است.

این منابع گفتند که حماس به شدت با این شرط عباس مخالف است و در حالی که عباس بر برگزاری انتخابات پس از گذشت 6 ماه از تشکیل دولت توافق ملی اصرار دارد اما حماس اصرار دارد که برگزاری انتخابات به میزان فراهم شدن شرایط برگزاری انتخابات در کرانه باختری بستگی دارد.

بنابر این گزارش حماس همچنین خواهان توقف اقدامات دستگاه‌های امنیتی وابسته به رام‌الله علیه رهبران و اعضای این جنبش در کرانه باختری است.

این منابع همچنین اظهار داشتند که حماس برگزاری انتخابات را به اعطای اجازه به فلسطینیان ساکن قدس شرقی برای شرکت در این انتخابات مشروط کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول