اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو «دفاع سوریه از حریم هوایی خود» را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: ناتو پس از نشست فوق‌العاده خود در بروکسل، مطابق آنچه که انتظار می‌رفت به حمایت از ترکیه پرداخت و سوریه را به دلیل دفاع از حریم هوایی خود مقابل تجاوز جنگنده‌های ترکیه محکوم کرد.

ناتو «دفاع سوریه از حریم هوایی خود» را محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو در نشست خبری که پس از اجلاس اضطراری ناتو در بروکسل برگزار شد، اقدام سوریه در دفاع از حریم هوایی خود و ساقط کردن هواپیمای متجاوز ترکیه‌ای را بشدت محکوم کرد.

روز جمعه قبل (22 ژوئن) از ساعت 12 ظهر یک منبع سوری اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه در غرب این کشور با دو هواپیمای متخاصم مقابله کرده است و موفق شده یکی از آن دو را سرنگون کند. بعدا اعلام شد که این هواپیماها متعلق به ترکیه بوده است.

راسموسن در صحبت‌های خود عنوان کرد که اعضای ناتو اقدام سوریه را در شدیدترین سطح محکوم می‌کند. وی بدون اشاره به تجاوز جنگنده‌های ترکیه به حریم هوایی سوریه و دفاعی بودن اقدام پدافند هوایی سوریه،  مدعی شد که این اقدام سوریه نشانه‌ای دیگر از بی توجهی سوریه به عرف بین‌المللی، صلح، امنیت، و زندگی انسان‌ است.

راسموسن در بخشی دیگر از صحبت‌های خود اقدام سوریه را کاملا غیرقابل قبول خواند و عنوان کرد که ناتو انتظار دارد این اقدامات به شکل گیری تنش در منطقه منجر نشود. وی همچنان اعلام کرد که ناتو از سوریه انتظار دارد تا تمام گام‌های لازم برای جلوگیری از بروز مجدد چنین رخدادهایی در آینده را، بردارد.

او همچنین از ترکیه به دلیل توضیحات فنی که از سوی نماینده این کشور در ناتو ارائه شد، در رابطه با چگونگی سقوط هواپیمای ترکیه در آب‌های سوریه تشکر کرد و اعلام کرد که ناتو از ترکیه حمایت می‌کند.

راسموسن از بیان جزئیات جمع‌بندی امنیتی ناتو در موضوع هواپیمای متجاوز ترکیه، طفره رفت، اما اعلام کرد که ناتو وضعیت منطقه را به دقت تحت نظر داشته و تمام متحدین عضو ناتو در کنار ترکیه می‌ایستند.

دفاع سوریه از حریم هوایی خود و ساقط شدن هواپیمای متجاوز ترکیه در آب‌های سوریه، به بهانه‌ای برای ترکیه و کشورهای غربی در جهت راه‌اندازی موجی جدید از جنگ روانی علیه سوریه بدل شده است.

در همین حال، روز گذشته روزنامه السفیر با بیان این مطلب که سیاست کنونی ترکیه در ساحل سوریه بازی با آتش است، تاکید کرد: هرچند برخی روزنامه‌های ترکیه لحن تندی داشتند و برخی مسئولان حزب حاکم ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه سخنان تندی بیان و وعده به «پاسخ قاطعانه» کردند و معاون او عمر چلیک این حادثه را «تجاوز» خواند و مناسبات دو کشور وارد مرحله جدیدی شد، اما از همه اینها یک نتیجه می‌شود گرفت و آن این است که موضع ترکیه چیزی بیش از جنجال رسانه‌ای نیست.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول