اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

محمود عباس: روسیه ضامن رعایت حق مردم فلسطین در گروه چهارجانبه است

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور روسیه در گروه چهارجانبه، شورای امنیت و سایر نشست‌های بین‌المللی را ضامن رعایت حقوق ملت فلسطین در برابر اسرائیل دانسته و از مواضع مسکو در قبال مسائل خاورمیانه تشکر کرد.

محمود عباس: روسیه ضامن رعایت حق مردم فلسطین در گروه چهارجانبه است

به گزارش فارس، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه سفر "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه به سرزمین فلسطین در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «کامرسانت» در ارزیابی از انتظارات خود از سفر پوتین به رام الله گفت: ما با یادآوری سفر موفق "دمیتری میدویدیف" به این سرزمین، از سفر تاریخی رئیس‌جمهوری روسیه به فلسطین استقبال می‌کنیم. روسیه بعنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و یکی از اعضای گروه «چهارجانبه» در حل و فصل مناقشه خاورمیانه، دارای روابط راهبردی دیرین در منطقه خاورمیانه است. مواضع این کشور در قبال فلسطین بر اساس احترام به ضوابط بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و دفاع از حقوق ملت فلسطین و ایجاد دولت مستقل فلسطینی است.

وی افزود: ما در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه به بررسی روند صلح در منطقه خواهیم پرداخت که با از سرگیری ساخت شهرک‌های یهودی نشین در سرزمین‌های اشغالی متوقف گردید. ما همچنین مسائل مهم دیگر در منطقه، از جمله برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مسکو در خصوص حل و فصل مناقشه خاورمیانه و همچنین روند توسعه روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص نقش روسیه در روند صلح خاورمیانه گفت: ما ارزش زیادی برای نقش روسیه در گروه چهارجانبه قائل هستیم و حضور روسیه در میان میانجی‌گران بین المللی حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل در واقع تضمین کننده مهمی در این خصوص است که این گروه بطور قطعی حامی مواضع اسرائیل نشود و حقوق مردم فلسسطین نیز در چارچوب عملکرد این گروه رعایت شود.

به گفته وی، اقدامات روسیه در شورای امنیت و سایر نشست‌های بین المللی وزنه بسیار سنگینی محسوب شده  و من در همینجا از حمایت همیشگی روسیه از ملت فلسطین قدردانی می‌کنم.

محمود عباس در ارزیابی از «بهار عربی» گفت: تحولاتی که در کشورهای عربی شاهد آن هستیم، نتیجه جنبش مردم منطقه و تمایل آنها برای دست یافتن به آزادی و عدالت است. البته ما بر این عقیده هستیم که این جریانات کاملا داخلی هستند و ما نباید در آنها دخالت کنیم، ولی خواهان احترام به خواست مردم، عدم استفاده از توان نظامی و ممانعت از خشونت و خونریزی هستیم.

وی در رابطه با اوضاع کنونی در سوریه نیز یادآور شد: وضعیت سوریه که مردم این کشور قربانی آن هستند، برای ما دردناک است. سوریه همواره حامی ملت فلسطین بوده و حدود نیم میلیون فلسطینی آواره را در خاک خود جای داده است. در عین حال این کشور سهم بسیار راهبردی و مهمی در صلح و ثبات منطقه خاورمیانه دارد.

عباس تاکید کرد: موضع ما بر این اصل است که نباید نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه دخالت کنند و این مردم سوریه هستند که باید در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند. بدون تردید افزاش خشونت‌ها در سوریه ثبات در کل منطقه را مورد تهدید قرار داده و بر امنیت همه کشورهای همسایه تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول