اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در جریان سفر به اسرائیل صورت گرفت

ایران و تحولات منطقه در مرکز توجه گفت‌وگوهای پوتین با پرز و نتانیاهو

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با "شیمون پرز" و "بنیامین نتانیاهو" با اشاره بر اهمیت تامین صلح در خاورمیانه، تاکید کرد در شرایط در حال تغییر کنونی باید به دنبال یافتن شکلی از روابط باشیم که به همه امکان ادامه حیات و توسعه را بدهد.

ایران و تحولات منطقه در مرکز توجه گفت‌وگوهای پوتین با پرز و نتانیاهو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات روز دوشنبه خود، علاوه بر روابط دوجانبه به بررسی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

پرز در دیدار با پوتین گفت: رهبران کنونی ایران صحبت از پاک کردن اسرائیل از چهره جهان می‌کنند. ما نمی‌توانیم با این مسئله کنار بیایم که سلاح  هسته‌ای بدست رژیمی بیفتد که قصد نابودی ما را دارد. من این مسئله را شخصا با شما در میان می‌گذارم، برای اینکه شما به خوبی از اهمیت این مسئله برای ما به خوبی اطلاع دارید و من اطمینان دارم که سخنان شما در این مورد را خواهیم شنید.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار یادآور شد که اوضاع در جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه بطور اساسی در حال تغییر و تحول است.

پوتین تاکید کرد: در این شرایط در حال تحول ما باید به دنبال یافتن شکلی از روابط بین کشورهای منطقه و در کل در جهان باشیم که به همه ما این امکان را بدهد تا با آرامش به حیات خود ادامه دهیم و شرایطی را ایجاد کنیم که همه در آن توسعه پیدا کنند.

پوتین با یادآوری اینکه تامین صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه و در اسرائیل از منافع ملی روسیه است، گفت: تصادفی نبود که اتحاد جماهیر شوروی مبتکر ایجاد کشوری به نام اسرائیل بود.

وی افزود: روز دوشنبه در دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل هم ملاقات کرده و بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور تاکید کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از اسرائیل و فلسطین خواست تا مذاکرات صلح را از سر بگیرند و این مسئله را تنها راه حل و فصل مشکلات کنونی در منطقه نامید.

پوتین یادآور شد که روسیه از همان ابتدای تحولات به اصطلاح «بهار عربی» در تلاش بود تا شرکای خود را متقاعد کند تا تحولات دموکراتیک در کشورهای منطقه باید بصورت متمدنانه و بدون دخالت خارجی صورت بگیرند.

وی اعلام کرد که در مذاکرات خود با نخست وزیر اسرائیل بطور مفصل به بررسی روند اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و مسائل سوریه پرداخته است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول