اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز سفر 2 روزه پوتین به خاورمیانه

خاورمیانه از جهت گیری‌های مهم سیاست خارجی روسیه است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه امروز، برای دومین بار به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند و روز سه شنبه به فلسطین و سپس به اردن عزیمت خواهد کرد و مسائل خاورمیانه در مرکز مذاکرات وی با رهبران منطقه‌ای خواهد بود.

خاورمیانه از جهت گیری‌های مهم سیاست خارجی روسیه است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، دوشنبه به منطقه خاورمیانه سفر می‌کند که در جریان این سفر دو روزه (26-25 ژوئن)، با رهبران اسرائیل، فلسطین و اردن دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

"یوری اوشکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص این سفر گفت: چنین سفر پر محتوایی به خاورمیانه اهمیت این  منطقه در اولویت سیاست خارجی ما را به اثبات می‌رساند و به تقویت مواضع روسیه در این بخش از جهان کمک خواهد کرد.

این دومین سفرپوتین به اسرائیل (فلسطین اشغالی) بعنوان رئیس‌جمهوری روسیه است. نخستین سفر پوتین به اسرائیل در سال 2005 صورت گرفت.

پوتین در جریان سفر امروز خود به اسرائیل بنای یادبودی را به مناسبت سهم ارتش سرخ شوروی سابق در پیروزی در جنگ جهانی دوم افتتاح خواهد کرد و همچنین در جریان دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به بررسی اوضاع کنونی در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

در ماه ژانویه سال گذشته "دمیتری میدویدیف" در زمان ریاست‌جمهوری خود قرار بود به تل آویو سفر کند، ولی اعتصاب کارکنان وزارت امور خارجه اسرائیل که خواستار دستمزد بیشتر بودند، مانع از انجام این سفر شد.

به گفته اوشکوف، مقامات مسکو به تقویت همکاری‌های دوجانبه با اسرائیل که در حال حاضر هم چندان بد نیست، بسیار علاقه مند هستند.

روابط تجاری بین مسکو و تل آویو از 3 سال قبل، زمانی که یک حوزه بزرگ گازی در منطقه فلات قاره دریای مدیترانه کشف شد، انگیزه مضاعفی برای توسعه پیدا کرده است.

مشاور رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که پوتین در دومین روز سفر خود به منطقه به سرزمین فلسطین عزیمت خواهد کرد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در رام الله با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات و مذاکره کرده و سپس در مراسم افتتاح مرکز علمی-فرهنگی روسیه در فلسطین شرکت خواهد نمود.

سفر رئیس‌جمهوری روسیه به منطقه در اردن به پایان می‌رسد. پوتین در این سفر با "عبدالله دوم بن آل حسین" پادشاه اردن که از زمانهای بسیار گذشته با وی آشنایی دارد، ملاقات و گفت‌وگو خواهد داشت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول