اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

رعایت اخلاق پزشکی به هیچ‌ وجه نباید نادیده گرفته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رعایت اخلاق پزشکی به هیچ‌ وجه نباید نادیده گرفته شود و انتظار از کادر پزشکی این است که همواره از نظر روحی نیز به معالجه بیماران کمک کنند.

رعایت اخلاق پزشکی به هیچ‌ وجه نباید نادیده گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بعدازظهر امروز در مراسم راه‌اندازی بخش همودیالیز بیمارستان شهید محلاتی تبریز اظهار کرد: دین اسلام همواره به سلامت روح و جسم هر دو باهم اهمیت داده است و همانگونه که دستوراتی در زمینه سلامت روح دارد به تبع آن به سلامت جسم هم تاکید زیاد داشته است.

وی افزود: دستورات دینی زیادی از سوی ائمه معصومین در خصوص سلامت جسم و روح مطرح شده است و در این میان حضرت علی(ع) در سخنانی تاکید داشتند که فقر بلای بزرگی است، بلای بدتر از فقر بیماری جسمی است و بدتر از بیماری جسمی، بیماری روحی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بر همین اساس در کنار توجه به بیماری‌های روحی و ضرورت معالجه آن باید به جسم هم توجه لازم را داشت که البته دستورات دینی زیادی در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه تبریز گفت: امروزه پیشرفت‌های بزرگی در عرصه پزشکی در دنیا صورت گرفته است که ایران اسلامی هم از آنها بی‌بهره نمانده و به خصوص بعد از انقلاب شاهد موفقیت‌های بزرگی در این زمینه بوده‌ایم.‌

آیت‌الله شبستری افزود: دو سال قبل که برای افتتاح بخش اتاق‌های عمل به این مرکز آمده بودم صحبت از کسب رتبه‌های ممتاز بیمارستانی بود که در آنجا گله‌ای در این باب کردم و در روزهای اخیر مطلع شدم که رتبه عالی را این مرکز در بین مراکز درمانی نیروهای مسلح کسب کرده است که جای تبریک و تقدیر دارد.

وی افزود: امروز با راه‌اندازی مرکز همودیالیز این بیمارستان امید داریم که رنج بیماران کلیه‌ای که به حق بسیار سخت است التیام یافته و بتوان با ارائه خدمات باکیفیت در امر خدمات‌رسانی به مردم گام مثبت برداشت و در درمان و معالجه این بیماران موفق بود.‌

امام جمعه تبریز گفت: بیمارستان شهید محلاتی از امکانات و تجهیزات خوبی برای ارائه خدمت به بیماران برخوردار است و انتظار می‌رود که در کنار معالجه جسم بیماران از نظر روحی نیز به آنان کمک کرد تا درمان سرعت بگیرد.

امام جمعه تبریز، برخورد شایسته با بیماران و مراجعه‌کنندگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: رعایت اخلاق پزشکی بسیار سفارش می‌شود چراکه کمک روحی به بیمار 50 درصد معالجه را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه از زحمات مسئولان بیمارستان و کارکنان آن برای پیشرفت و توسعه مرکز در ارائه خدمات بهتر به مردم تقدیر کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول