اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: تغییر حکومت در سوریه تنها از طریق قانون اساسی ممکن است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد هیچکس حق ندارد بجای ملت سوریه تصمیم بگیرد که چه کسی در راس قدرت این کشور باشد و تغییر حکومت در سوریه تنها از طریق قانون اساسی آن امکان پذیر است.

پوتین: تغییر حکومت در سوریه تنها از طریق قانون اساسی ممکن است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان شرکت خود در نشست سران گروه 20 در مکزیک اعلام کرد که تغییر حکومت در سوریه تنها از طریق قانون اساسی این کشور امکان پذیر خواهد بود.

پوتین تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد بجای مردم کشور دیگری تصمیم گیری کند که چه کسی حکومت آن کشور را در دست بگیرد و چه کسی از قدرت برداشته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که مهمترین مسئله آن است که تغییر حکومت یک کشور مسئله ساده‌ای نیست و رسیدن به چنین وضعیتی بسیار اهمیت دارد و برای این منظور باید صرفا از طریق قانون اساسی آن عمل کرد تا بعد از آن این کشور همچنان دارای صلح و ثبات باشد.

پوتین همچنین تاکید کرد که شرکای روسیه در مباحثات مربوط به اوضاع سوریه در سطحی که برای همه مشخص است، با این مسئله موافق هستند.

وی افزود: البته ارزیابی‌های ما همچنان دارای اختلاف است و ما به توافق رسیدیم که با یکدیگر همکاری داشته باشیم تا این مشکل حل و فصل شود.

در سوریه بیش از یک سال است که اعتراضات ضددولتی و همچنین مبارزات مسلحانه مخالفان با شکل دهی ساختارهای شبه نظامی متوقف نشده است و برغم اینکه از اواسط ماه آوریل بر اساس طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحاده عرب در سوریه آتش بس اعلام شده و ناظرین بین المللی برای کنترل اوضاع اعزام شده‌اند، این کشور همه روزه شاهد درگیری‌های پراکنده، عملیات تروریستی و قربانی شدن تعدادی از مردم نظامی و غیرنظامی است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، تعداد کلی قربانیان مناقشه داخلی در سوریه از 12 هزار نفر گذشته است، حدود 230 هزار نفر آواره شده‌اند و حدود یک میلون نفر هم به کمکهای انسان دوستانه محتاج هستند. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول