اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت و ولایت‌مداری عباس(ع) قابل کتمان نیست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: تیزبینی، بصیرت و ولایت‌مداری در وجود حضرت عباس(ع) موج می‌زد و این شاخصه‌ها و ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای کسی قابل کتمان نیست.

بصیرت و ولایت‌مداری عباس(ع) قابل کتمان نیست

عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت عباس(ع) اظهار کرد: وجود قمر بنی هاشم سراسر بصیرت و ولایت‌مداری بوده و در حقیقت وجود عباس(ع) کتاب ولایتمداری است.

وی خاطر نشان کرد: ثمره ولایت‌مداری و بصیرت حضرت عباس(ع) در صحنه عاشورا و کربلا به وقوع پیوست و در حقیقت عاشورا صحنه‌ای از نقش‌آفرینی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در زمینه بصیرت و ولایت‌مداری است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تیزبینی، بصیرت و ولایت‌مداری در وجود حضرت عباس(ع) موج می‌زد و این شاخصه‌ها و ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای کسی قابل کتمان نیست.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) به دفاع جانانه از ولی زمان خود پرداخت گفت: دفاع حضرت عباس دفاع از برادر نبود بلکه دفاع از اصل دین و ولایت و تربیت دینی بود.

حسینی با تاکید بر درس‌آموزی از حضرت عباس(ع) گفت: در دوران کنونی نباید مورد تاثیر حالت‌های روانی دشمن قرار گیریم بلکه باید با دفاع از ولایت افکار و تبلیغات بیگانه را کنار زده و به بصیرت واقعی جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت عباس(ع) نمونه عینی فردی است که جا پای امام زمان خود قرار داد و از تمام امور دنیوی جدا شد و به سوی معنویت حرکت کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: بصیرت و بزرگواری حضرت عباس(ع) سبب شد تا اقدامش برای همیشه در تاریخ ماندگار شود و همواره الگو و سرمشق بیداردلان قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت عباس(ع) با عنوان روز جانباز گفت: حضرت عباس(ع) نمونه عینی یک جانباز است، زیرا با وجود نیاز، از نیازهای جسمانی خود چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول