اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف بار دیگر حضور ایران در کنفرانس سوریه را ضروری دانست

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر بر لزوم حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی مربوط به سوریه تاکید و اعلام کرد روسیه در حال انجام رایزنی‌های لازم در این رابطه است.

لاوروف بار دیگر حضور ایران در کنفرانس سوریه را ضروری دانست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که کنفرانس بین المللی مربوط به سوریه باید با حضور ایران، بعنوان یکی از بازیگران اصلی در منطقه خاورمیانه برگزار شود.

لاوروف یادآور شد که روسیه در حال حاضر در حال انجام رایزنی‌های لازم با "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در حل و فصل مسائل سوریه در خصوص فهرست شرکت کنندگان در این نشست است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ابتکارعمل این کشور برای برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بررسی مشکلات سوریه با حضور همه نقش آفرینان اصلی در منطقه باید در جهت ایجاد شرایط مناسب برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی بین همه طرفین مناقشه در سوریه که در چارچوب آن بتوانند خود به راه حلی برای سامان دهی نظام سیاسی این کشور بپردازند، برنامه ریزی شده است.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که شرکت ایران در کنفرانس مربوط به سوریه ضروری است.

لاوروف روز گذشته همچنین یادآور شد که در جریان دیدار آتی خود با "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصادی در سنت پترزبورگ، مسائل پیرامون سوریه، ایران در مرکز توجه مذاکرات قرار خواهند داشت. 

وزیر خارجه روسیه گفت: ما در این دیدار به بررسی روند اوضاع پیرامون سوریه، برنامه هسته‌ای ایران و همچنین سایر مسائل مهم در دستور کار بین المللی خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که هیلاری کلینتون در جریان سفر آتی خود به روسیه در تاریخ 30-28 ماه ژوئن، با همتای روسی خود نیز دیدار و به بررسی اوضاع پیرامون سوریه خواهد پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا سرپرستی هیئت نمایندگی این کشور در کنفرانس بین المللی تحت عنوان «زنان در اقتصاد» در چارچوب همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام را برعهده دارد که قرار است در این تاریخ در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول