اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مقابله دست نشاندگان آمریکا با رای مردم ادامه دارد

شورای نظامی مردم مصر را به سرکوب تهدید کرد

خبرگزاری فارس: شورای نظامی مصر با صدور بیانیه ای ضمن تهدید تلویحی مردم به آنچه که خروج از قانون و تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور نامید، اعلام کرد که با جدیت در مقابل متخلفان برخورد می‌کند.

شورای نظامی مردم مصر را به سرکوب تهدید کرد

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی مصری نیل لحظاتی پیش بیانیه شورای نظامی مصر را در مورد اتفاقات اخیر در این کشور منتشر کرد، در این بیانیه شورای نظامی نسبت به آنچه که تعطیل کردن احکام قضایی نام گذاشته، هشدار داد و مدعی شد که نسبت به تمامی جریانهای سیاسی در این کشور دیدی یکسان و همسو دارد.

این شورا منافع کشور را بالاتر از منافع دیگران قلمداد کرد و مدعی شد که پیشداوری در مورد نتایج انتخابات قبل از صدور نتایج رسمی غیر قابل قبول است.

 

ادعاهای این شورا در حالی مطرح می شود که  اخوان المسلمون که از پیروزی نامزد اسلامگرا در این انتخابات سخن می گوید، تاکید کرده که تمامی صورتجلسه های حوزه های انتخاباتی را در اختیار دارد، محمد سعد الکتاتنی رئیس پارلمان منتخب مصر نیز که به دستور غیر قانونی همین شورا منحل شده، گفت که این حق رسانه هاست که نتایج انتخابات را بعد از شمارش آراء پیگیری کنند.

این بیانیه با تهدید تلویحی مردم معترض به کودتای آرام ژنرال ها در این کشور نسبت به آنچه که خروج از قانون نامید، هشدار داد و مدعی شد که با جدیت در مقابل "تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور"  برخورد می‌کند و با هر تلاشی برای ضرر و آسیب زدن به اموال مردمی برخورد می کند.

ژنرال ها در عین حال بعد از این تهدیدها اذعان کردند که برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حق مردم است و آنها به این حق احترام می گذارند.

این شورا همچنین در توجیه اقدامات غیرقانونی اخیر خود در انتشار متمم قانون اساسی این کشور مدعی شده که صدور این متمم در مرحله کنونی ضروری بوده است.

این شورا خودداری از اجرای حکم قضایی صادر شده از سوی خود را جرم محسوب کرده و به این ترتیب تهدید کرده که مخالفان با مصوبات شورای نظامی را مجرم شناخته خواهند شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول