اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان منتخب مصر:

شورای نظامی با تمامی ملت مصر در افتاده است

خبرگزاری فارس: سعد الکتاتنی رئیس پارلمان منتخب مصر تاکید کرد که درگیری کنونی در مصر بین شورای نظامی و اخوان المسملون یا مجلس نیست بلکه شورای نظامی با تمام ملت مصر در افتاده است.

شورای نظامی با تمامی ملت مصر در افتاده است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، محمد سعد الکتاتنی رئیس پارلمان مصر که شورای نظامی این کشور در اقدامی غیرقانونی آن را منحل کرده است، اعلام کرد که مجلس ملی قدرت منتخبی است که کسی نمی تواند آن را دور بزند، این مجلس همچنان پابرجا خواهد ماند تا ما اقدامات لازم برای تعامل با راهکار حل این موضوع را بررسی کنیم.

این عضو ارشد اخوان المسلمون که در گفتگو با الجزیره صحبت می کرد، گفت که درگیری کنونی در مصر بین اخوان المسلمون و شورای نظامی یا بین مجلس ملی و شورای نظامی نیست بلکه شورای نظامی در مقابل تمام ملت با گرایش های مختلف خود قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احکام صادر شده اخیر با سرعتی غیرعادی به اجرا گذاشته شد، تاکید کرد که تصویب انحلال پارلمان هیچ مبنای قانونی ندارد، چرا که اعلامیه قانون اساسی این حق را به شورای نظامی نمی دهد.

الکتاتنی ابراز داشت که سابقه انحلال پارلمان در سالهای 1984 و 1987 بعد از همه پرسی از سوی مردم انجام شده است، اما در تصمیم انحلال پارلمان علاوه بر این نقص هیچ دعوتی به بزرگزاری انتخابات قانونگذاری جدید نیز نشده که همین کشور را در خلا قانونگذاری قرار می دهد.

وی ادامه داد که تمامی شاخص ها نشان می دهد که متمم قانون اساسی که شورای نظامی ارائه کرد، از قبل از انحلال پارلمان تهیه شده بود، این در حالی است که حقوقدانان متمم قانون اساسی را بیش از حقوقی بودن، سیاسی می دانند.

منتخب مردم مصر در پارلمان این کشور تاکید کرد که حل بحران کنونی در کشور از طریق لغو متمم قانون اساسی خواهد بود و در این صورت کشور در دور باطل گرفتار نمی شود.

وی درباره اعتراض های کمیته انتخابات به اعلام نتایج انتخابات از سوی رسانه های مصری نیز گفت که بعد از انتخابات این حق رسانه هاست که بعد از شمارش آراء نتایج را اعلام کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول