اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سلماس در مجلس خبر داد

اختصاص 40 میلیارد ریال به آب روستایی سلماس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار به بخش آب روستایی سلماس در سال جاری اختصاص می‌یابد.

اختصاص 40 میلیارد ریال به آب روستایی سلماس

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اکبر آقایی شامگاه چهارشنبه در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی سلماس اظهار داشت: عمران و آبادانی روستاها باید بیش از پیش مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد و در این راستا اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی افزود: محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی یکی از اقدامات مهمی است که مسئولان و مدیران باید نسبت به آن توجه داشته و برنامه‌ریزی اساسی را در این راستا انجام دهند.

آقایی در ادامه از افزایش دو برابری اعتبارات بخش آب روستایی سلماس خبر داد و تصریح کرد: این افزایش شامل 40 میلیارد ریال اعتبار است که برای توسعه و تجهیز منابع آب روستایی هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای شاخص برخورداری جمعیت روستایی از آب سالم گفت: شاخص برخورداری جمعیت روستایی سلماس از آب آشامیدنی با اجرای طرح‌های آبرسانی از 50 درصد به 78 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز در این نشست بیان کرد: برای اسکان اضطراری در مواقع بحران بیش از 200 نقطه در سطح استان شناسایی شده است.

جعفر ذوالفقاری ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه روستاها بیش از سایر نقاط آسیب می‌بینند از این رو اعتبارات مناسبی در این زمینه برای پیشگیری از این حوادث، کاهش خسارات مالی و جانی، آگاه‌سازی مردم و آموزش آنها اختصاص یافته است.

فرماندار سلماس نیز در ادامه این نشست خدمات دولت در روستاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی سلماس 120 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مرتضی نظری خاطرنشان کرد: در سایه خدمات دولت 44 درصد جمعیت شهری از نعمت گاز و 72 درصد جمعیت روستایی سلماس از راه آسفالته و مناسب برخوردار هستند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول