اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم

سمینار "ارگونومی در محیط‏های اداری" در سمنان برپا شد

خبرگزاری فارس: سمینار آموزشی "ارگونومی در محیط‏های اداری" به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم در شرکت برق منطقه‏ای سمنان برگزار شد.

سمینار "ارگونومی در محیط‏های اداری" در سمنان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز با حضور مدیران، معاونان و کارکنان شرکت برق منطقه‏ای سمنان، سمینار آموزشی ارگونومی در محیط‏های اداری در شرکت برق منطقه‏ای سمنان برپا شد.

محمدرضا طوسی، استاد دانشگاه و مدرس این دوره، ارگونومی را علم اصلاح و بهینه‏سازی تجهیزات، محیط و مشاغل با توجه به قابلیت‏ها و محدودیت‏های انسانی دانست.

وی افزود: ارگونومی علاوه بر پرداختن به مسائل مادی، کار اصولی و بهینه‏سازی روابط شغلی و روش‏های نیل به رضایت شغلی را نیز مورد بحث قرار می‏دهد.

طوسی ارتقای سطح سلامت و ایمنی کارکنان و افزایش بهره‏وری و بازده حرفه‏ای را از هدف‏های ارگونومی برشمرد و اظهار داشت: روان‏شناسی، مدیریت، مهندسی، طراحی، آناتومی و فیزیولوژی از علومی است که در ارتباط با این علم هستند.

این استاد دانشگاه، ماشینی شدن کارها و فعالیت‏های روزانه، کاهش تحرک، افزایش خستگی‏های روحی و روانی، انجام کار به صورت کنتراتی، یک‏نواختی کار، گردشی نبودن کارها و قرار گرفتن طولانی مدت در یک وضع را از دلایل ازدیاد عوارض ارگونومیکی دانست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حمل دستی بار، سرخوردگی، سقوط و لغزش و دسترسی دشوار به تجهیزات از مهم‏ترین عوامل صدمات در محیط کار از دیدگاه ارگونومی است، افزود: کارکنان می‏توانند با اجرای راه‏کارهایی ساده در این زمینه، از صدمات وارده تا حد امکان جلوگیری کردند.

وی مطالبی در خصوص ارگونومی کار با کامپیوتر، صندلی ارگونومیک، ویژگی یک محیط کاری مناسب، نورپردازی و آلودگی صوتی در محیط کار بیان کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول