اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در مکزیک:

اوباما مجددا انتخاب شود یا نه، مشکل سپر موشکی حل نخواهد شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه با تشریح مواضع مسکو در مورد سپر موشکی اعلام کرد این مشکل ارتباطی به انتخاب شدن مجدد "باراک اوباما" در انتخابات ماه نوامبر ندارد و هیچ نشانی از تغییر برخورد آمریکا در اجرای این طرح دیده نمی‌شود.

اوباما مجددا انتخاب شود یا نه، مشکل سپر موشکی حل نخواهد شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست سران گروه 20 در مکزیک اعلام کرد که مشکل سامانه دفاع ضد موشکی حل و فصل نخواهد شد و این مسئله ارتباطی به این ندارد که آیا "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات ماه نوامبر این کشور بار دیگر به این سمت برگزیده خواهد شد یا خیر.

پوتین گفت: من فکر می‌کنم که مشکل سپر موشکی ارتباطی به انتخاب شدن و یا نشدن اوباما در انتخابات ماه نوامبر ندارد. آمریکا سال‌هاست که در صدد ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی خود است و من فعلا هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که برخورد آنها نسبت به این مسئله تغییر کند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که اصولا اوضاع می‌توانست تغییر کند تنها در صورتی که آمریکا با ایجاد یک سامانه دفاع ضد موشکی مشترک به همراه روسیه و اتحادیه اروپا موافقت کند.

پوتین همچنین تاکید کرد که پیشنهادات مقامات مسکو در مورد سپر موشکی شامل این است که هم روسیه، هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی باید بطور برابر در این روند نقش داشته باشند.

به گفته وی، این به منزله آن است که هر سه طرف شرکت کننده در این طرح بطور مساوی در ایجاد این سامانه دفاعی شرکت داشته باشند و بطور مشترک هدایت امور آن را برعهده داشته باشند و در موقع لزوم هم بطور مشترک در خصوص استفاده از آن تصمیم بگیرند. این مسلئه بطور کلی وضعیت پیرامون تامین امنیت در جهان را تغییر خواهد داد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: البته این به منزله آن نیست که اکنون هم ما نمی‌توانیم در خصوص کار مشترک بر روی طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی با یکدیگر به توافق برسیم و من فکر می‌کنم که این مسئله هنوز امکان پذیر است.

"بن رودس" معاون مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا در پایان مذاکرات روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران مکزیک اعلام کرد که سران دو کشور در مورد ادامه مذاکرات پیرامون سپر موشکی در سطح فنی و کارشناسی به منظور دستیابی به امکان گفت‌وگوهایی گسترده تر که نگرانی‌های هر دو کشور در این رابطه را رفع کند، به توافق رسیدند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول