اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان

شبه‌نظامیان قصد ناامن کردن تاجیکستان در شمال افغانستان را دارند

خبرگزاری فارس: معاون سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان با بیان این که شبه‌نظامیان برای ناامن کردن تاجیکستان تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد که بی‌ثباتی در افغانستان سبب ناامنی و بی ثباتی در جهان خواهد شد.

شبه‌نظامیان قصد ناامن کردن تاجیکستان در شمال افغانستان را دارند

به گزارش فارس به نقل از سایت خبری "طلوع نیوز" افغانستان، "شفیق‌الله‌ طاهری" اظهار داشت: گروه‌هایی چون القاعده، "حقانی" و طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان، تلاش می‌کنند تا تاجیکستان را ناامن کنند.

شبه نظامیان قصد ایجاد اختلال در نشست قلب آسیا را داشتند

معاون سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، در یک نشست خبری در کابل، گفت: این گروه‌ها تلاش‌هایی برای ایجاد اختلال در نشست قلب آسیا را که اواخر هفته گذشته در کابل برگزار شد، داشتند اما موفق به این کار نشدند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها در بخش‌هایی از پاکستان، آموزش‌هایی را توسط مربیان بومی این کشور  با هدف برهم زدن امنیت در تاجیکستان، فرا گرفته‌اند.

طاهری تصریح کرد: گروه‌های تروریستی مقیم وزیرستان شمالی و "میرانشاه پشتونخواه" پاکستان به خصوص شبکه‌های تروریستی القاعده و "سراج‌الدین حقانی" قصد دارند تا با استفاده شبه‌نظامیان تاجیک و ازبک، فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه خود را در کشور تاجیکستان سازماندهی و تقویت کنند.

ایجاد امنیت در افغانستان ضامن امنیت آسیا و جهان است

معاون سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان ادامه داد: ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان باعث ایجاد ثبات و امنیت در آسیا و جهان خواهد شد.

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان، موجب ناامنی و بی ثباتی در جنوب آسیا و جهان است.

پناه دادن به گروه‌های تروریستی توسط پاکستان در خاک این کشور، حضور آنان را در افغانستان با انتقادها و نگرانی‌هایی همراه کرده است و تلاش گروه‌های تروریستی در پاکستان برای ناامن ساختن همسایه شمالی افغانستان بر این نگرانی‌ها افزوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول