اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

طالبان افغانستان مقاومت هند در برابر فشارهای آمریکا را ستود

خبرگزاری فارس: در یک نظر غیر معمول، طالبان افغانستان هند را به عنوان یک کشور مهم در منطقه ستود و گفت که دهلی نو به خوبی در برابر فشارهای آمریکا برای دخالت نظامی بیشتر در افغانستان، مقاومت کرده است.

طالبان افغانستان مقاومت هند در برابر فشارهای آمریکا را ستود

به گزارش خبرنگار فارس در دهلی نو، طالبان در بیانیه ای با تاکید بر اینکه هند یک کشور مهم منطقه ای است، تصریح کرد که آنها نسبت به آرمان ها، عقاید و عشق به آزادی افغان ها آگاه هستند.

به گزارش روزنامه هندو، در این بیانیه آمده که این بسیار غیر منطقی است که که صرفا برای خوش آمد آمریکا ملت خود را در درون فاجعه فرو برند.

طالبان مکررا متهم به به هدف قرار دادن منافع هند در افغانستان شده و اعتقاد بر این است که این گروه روابط نزدیکی به سازمان اطلاعات پاکستان ( آی اس آی) دارد.

طالبان هند را به دلیل دست خالی روانه کردن لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا به سوی کابل مورد ستایش قرار داده و در بیانیه خود افزوده است که پانتا در دیدار اخیر خود از هند، دهلی نو را تشویق به ایفای نقش فعال تر در افغانستان کرده بود.

طالبان عنوان کرده که پانتا در سفر سه روزه خود به هند به دنبال راه خروج و فراری از افغاستان و انتقال  این بار سنگینی بوده که روی دوش آنها قرار دارد. 

طالبان در این بیانیه تاکید کرده اند که خواستار روابط دوستانه با هند با بر اساس حاکمیت ملی، برابری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول