اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورای عالی نظامی مصر "شورای دفاع ملی" را تشکیل می‌دهد

خبرگزاری فارس: شورای عالی نظامی حاکم بر مصر اعلام کرد که "شورای دفاع ملی" به ریاست رئیس‌جمهوری جدید این کشور و با حضور برخی از فرماندهان ارتش با هدف برقراری امنیت در مصر را تشکیل می‌دهد.

شورای عالی نظامی مصر "شورای دفاع ملی" را تشکیل می‌دهد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای عالی نظامی مصر که از زمان سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر قدرت را در این کشور به دست دارد،‌ از تشکیل "شورای دفاع ملی" خبر داد.

شورای نظامی حاکم بر مصر هدف از تشکیل شورای دفاع ملی را برقراری امنیت در کشور اعلام و تاکید کرد که این شورا به ریاست رئیس‌ جمهوری جدید مصر تشکیل می‌شود.

قرار است در این شورا شخص رئیس ‌جمهوری مصر و 16 نفر دیگر از جمله وزیر دفاع این کشور و 10 نفر از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش عضویت داشته باشند.

شورای دفاع ملی تمام تصمیمات خود را با موافقت اکثریت اعضاء اتخاذ می‌کند و مجاز است، از معاونان نخست وزیر و وزرا برای حضور در نشست‌های این شورا دعوت به عمل آورد.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا نگرانی شدید خود از اختیارات جدید شورای عالی نظامی مصر را اعلام کرده است.

دو روز پیش شورای عالی نظامی مصر مکمل قانون اساسی این کشور را در حالی صادر کرد که بر اساس آن این شورای قدرت قانونگذاری پس از انحلال پارلمان را بدست می‌گیرد.

نظامیان مصری پیشتر وعده داده بودند که قدرت را در 30 ژوئن جاری به رئیس‌جمهور جدید انتقال می‌دهند، اما کارشناسان و صاحبنظران بر این باورند، این اقدامات شورای عالی نظامی مصر بیانگر ادامه حضور آنها در راس امور در مصر است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول