اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هادی محمدی در گفت‌‌وگو با فارس مطرح کرد:

«کودتای نرم» شورای نظامی علیه انقلاب مصر

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل امور خاورمیانه گفت که نتایج ریاست جمهوری مصر هر آنچه که باشد قدرت در دست نظامیان مصر باقی خواهد ماند.

«کودتای نرم» شورای نظامی علیه انقلاب مصر

به گزارش فارس، "هادی محمدی" کارشناس امور خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس درباره تحولات اخیر مصر و اقدام شورای نظامی مصر در انحلال پارلمان مصر و اعمال برخی محدویت‌ها، گفت: اقداماتی که شورای نظامی حاکم بر مصر طی ماه‌های گذشته به اجرا گذاشته و طی روزهای اخیر نیز تشدید یافته است هم از دیدگاه مردم مصر و هم از دیدگاه ناظران مختلف به عنوان یک کودتای نرم و کودتای سفید شناخته می شود.

وی افزود: شورای نظامی با رایزنی با سفارت آمریکا در قاهره و رژیم صهیونیستی اقدامات خود را هماهنگ می‌کند و در آخرین اقدام خود با صدور متمم قانون اساسی اختیارات حاکمیتی و قدرت را در دست خود نگه داشته است و با انحلال پارلمان مردمی مصر که با رای دادگاه قانون اساسی از صحنه خارج شده تلاش کرد تا اختیارات قانون گذاری، اختیارات سیاسی، اختیارات نظامی، امنیتی و مالی را در دست بگیرند.

هادی محمدی ادامه داد: با این توصیف، نتایج انتخابات مصر هر آنچه که باشد قدرت در اختیار نظامی ها باقی خواهد ماند به ویژه اینکه مصوبه منتشر شده شورای نظامی حاکم بر مصر، تاکید دارد که تا زمان تصویب قانون اساسی و متمم آن، همه اختیارات قانون اساسی را در دست خواهد داشت و انتخابات جدید پارلمان پس از تصویب قانون اساسی و متمم آن انجام خواهد شد.

وی افزود: این بدان معناست که شورای نظامی با در دست داشتن اهرم‌های فشار عملا در مقابل اراده مردمی و انقلابی مصر قرار گرفته و ناچار است که برای حفظ منافع غرب و رژیم صهیونیستی به مردم مصر پشت بکند و در مقابل آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول