اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تمدید۲ ساعته انتخابات مصر/ اعلام نتایج غیررسمی پس از پایان انتخابات

خبرگزاری فارس: کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای از تمدید دو ساعته انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد.

تمدید۲ ساعته انتخابات مصر/ اعلام نتایج غیررسمی پس از پایان انتخابات

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر را دو ساعت تمدید کرده است.

بر این اساس رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر تا ساعت 22 به وقت محلی ادامه یافت.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر دلیل تمدید ساعت رای‌گیری را دادن فرصت بیشتر به شهروندان مصری برای حضور در شعب اخذ رای و ریختن آرای خود به صندوق‌ها اعلام کرده است.

از سوی دیگر با اینکه کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرده است که نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر را روز پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد،‌ اما انتظار می‌رود نتایج غیررسمی این انتخابات نهایتا تا فردا صبح اعلام شود.

تاکنون میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر متوسط اعلام شده است، اما با کاهش درجه گرما در مصر ناظران انتظار دارند، میزان حضور رای دهندگان در شعب اخذ رای نیز افزایش یابد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر درحالی طی روز گذشته و امروز در مصر برگزار شد که روز گذشته شورای عالی نظامی مصر دستور انحلال پارلمان منتخب این کشور را صادر کرد تا رئیس جمهوری جدید مصر بدون پارلمان و قانون اساسی جدید کار خود را آغاز کند.

منابع آگاه در شورای عالی نظامی مصر تاکید کرده‌اند که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قصد دارد، دوره ریاست جمهوری را در این دوره به یک‌سال کاهش دهد.

کاهش دوره ریاست جمهوری در مصر در حالی صورت می‌گیرد که براساس قانون اساسی مصوب 1971 یک دوره ریاست جمهوری 5 سال و براساس اصلاحات صورت گرفته در 20 مارس 2011 به 4 سال کاهش یافته بود.

با اینکه شورای عالی نظامی حاکم بر مصر وعده داده است، 30 ژوئن قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد، اما روند پیش گرفته شده توسط این شورا ثابت می‌کند که نظامیان قصد ندارند، از قدرت کناره‌گیری کنند.

شورای عالی نظامی مصر با انحلال پارلمان و صدور مکمل قانون اساسی که ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد، در عمل قدرت قانونگذاری را از آن خود کرد و هم اکنون منتظر اعلام نتایج انتخاباتی است که طی آن محمد مرسی، نامزد جماعت اخوان المسلمون با "احمد شفیق"،‌ آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد مورد حمایت شورای نظامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول