اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

المنار: نسبت مشارکت مردم در انتخابات مصر خوب بود

خبرگزاری فارس: شبکه خبری المنار از مصر گزارش داد که میزان مشارک در انتخابات مصر متوسط و خوب بوده است و نتایج غیررسمی امشب یا در اولین ساعات بامداد فردا اعلام می‌شود.

المنار: نسبت مشارکت مردم در انتخابات مصر خوب بود

به گزارش مانیتورینگ فارس،‌ شبکه المنار از انتخابات مصر گزارش داد که میزان مشارکت در انتخابات متوسط و خوب بوده است و نتایج انتخابات امشب بعد از پایان انتخابات یا فردا اعلام خواهد شد، هرچند انتظار می‌رود نتیجه رسمی انتخابات روز پنجشنبه اعلام شود.

شبکه الجزیره نیز در آستانه پایان زمان رای گیری دور دوم انتخابات مصر گزارش داد که در روز دوم انتخابات کمیته عالی انتخابات به برخی تخلفات در حوزه های انتخاباتی اذعان کرده است.

از سوی دیگر اتحادیه‌ای از 128 گروه و تشکل سیاسی در مصر نسبت به اجازه ورود ندادن به ناظران در برخی از حوزه های انتخاباتی اعتراض کرده اند.

خبرنگار این شبکه  از قاهره گزارش داد که استقبال نسبت به روز گذشته کمتر بوده و از سوی دیگر تدابیر امنیتی برای حمایت از ماموران کمیته عالی انتخابات و صندوق‌های رای افزایش یافته است.

این خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از درصد مشارکت مردم در دور دوم انتخابات منتشر نشده است، افزود: آنگونه که ما دیده‌ایم میزان مشارکت اختلاف کمی با دور اول انتخابات دارد.

میزان مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر 46 درصد بود.

وی با بیان اینکه زمان کمی به پایان انتخابات ریاست جمهوری مصر باقی مانده است، اعلام کرد که تعداد رای دهندگان با توجه به نزدیک شدن پایان زمان انتخابات به شدت کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به حملات خود علیه یکدیگر درباره تخلف در رای گیری با نزدیک شدن زمان اعلام نتایج تشدید بخشیده‌اند.

این خبرنگار در پایان تاکید کرده که قراراست تا ساعتی دیگر شورای نظامی مکملی به قانون اساسی بیفزاید که براساس آن اختیارات رئیس جمهور مصر محدود خواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول