اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و راوی کتاب دا:

خرمشهر به دلیل بی‌لیاقتی بنی‌صدر سقوط کرد

خبرگزاری فارس: نویسنده و راوی کتاب دا گفت: خرمشهر به دلیل بی‌لیاقتی بنی‌صدر سقوط کرد.

خرمشهر به دلیل بی‌لیاقتی بنی‌صدر سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه سیده زهرا حسینی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی "دا" در مرکز همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت امری مهم و ارزشمند است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی افزود: تجلیل از رزمندگان و شهدا و ایثارگران امری مقدس است و باید نسبت به ترویج فرهنگ والای دفاع مقدس تلاش کنیم.

نویسنده و راوی کتاب "دا" خاطر نشان کرد: باید خشنودی و شادی دل شهدا و ایثارگران عزیز را هدف اصلی انجام فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهیم.

حسینی تصریح کرد: امیدواریم با حضور مؤثر در این عرصه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه، دل شهدا را شاد کنیم و در حضور آن عزیزان سرافکنده و شرمگین نباشیم.

راوی کتاب دا نقش مادران ایرانی را در سربلندی این آب و خاک بی‌بدیل خواند و افزود: مادران این سرزمین، عزیزترین کسان خود را که با سختی‌ها و مشقت‌های فراوان به رشد و تکامل رسانده بودند بی‌هیچ چشمداشتی تقدیم نظام و انقلاب کردند و بر ما واجب است که با در نظر گرفتن این مهم در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادای دین این بزرگواران از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکنیم.

حسینی یادآور شد: این سرزمین مادرانی را به خود دیده که بعضا سه فرزند شهید را به انقلاب تقدیم کرده‌اند، مادرانی که فرزندانی را تربیت کردند که همواره برای اعتلای نام این کشور در تلاش و تکاپو بودند.

وی بیان کرد: روزگاری در مبارزات انقلاب و بعدها در هشت سال دفاع مقدس و سپس در عرصه‌های سازندگی همراه با جهاد سازندگی خالصانه در مناطق محروم خدمت کردند و این مادران شایسته بهترین تقدیرها و تجلیل‌ها هستند.

نویسنده کتاب "دا" با اشاره به نقش خرمشهر به عنوان نماد استقامت و مقاومت کشورمان در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: خرمشهر با وجود همه رشادت‌ها به دلیل بی‌لیاقتی بنی‌صدر و همپالگانش سقوط کرد و پس از 19 ماه با رشادت‌های غیرقابل وصف جوانان، مردان و زنان این سرزمین بار دیگر به خاک وطن بازگشت.

حسینی اذعان کرد: تبیین دستاوردهای رزمندگان در دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد تا جوانان با افتخارات و دلاورمردی‌های رزمندگان آشنا شوند.

در این آیین از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی "دا" تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول